De regenachtige zomer is nog in volle gang, maar TUI stort zich al op de promotie van diverse wintersportbestemmingen. Voor de campagne gebruikt het reisbureau grote schermen met een qr-code die onderdeel lijkt van de afbeelding. Wie de qr-code scant, maakt kans op een gratis wintersportvakantie.
De campagne is bedacht door The Family Amsterdam, het creatieve bureau van TUI. Om weinig opvallende qr-codes te genereren, gebruikt het bureau de techniek van Stable Diffusion. Dit is een programma met kunstmatige intelligentie.
Snel acteren
Creative director Ed van Bennekom van The Family legt uit: 'Wij kwamen de techniek een paar weken geleden tegen op Reddit (een socialmediaplatform, red.) en hebben direct TUI gebeld. Die zeiden meteen ja. Korte lijnen en snel acteren, dat is hoe je als merk voordeel kan halen uit snelle technologische ontwikkelingen.'
Ook Frans Leenaars, Chief Marketing Officer Western Region van TUI, is enthousiast. 'Deze nieuwe toepassing van generatieve AI stelt ons in staat om op een frisse en prikkelende manier te communiceren met onze klanten. Met deze innovatie, hopen we mensen nieuwsgierig te maken en te inspireren om onze wintersportbestemmingen te ontdekken.'
De campagne start deze week in Nederland en België via de 237 retailvestigingen van TUI.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!