Toyota presenteert de waterstof elektrische Mirai die de lucht zuivert. Het automerk zegt dat de auto voortgekomen is uit het geloof van de automaker dat vrijheden alleen blijvend kunnen worden vergroot als er met durf geïnvesteerd wordt in innovaties die de leefomgeving minder belasten.
De introductie van de Mirai wordt opgeluisterd met een naar eigen zeggen emotionele film over het geloof van Toyota en het belang van schone lucht in het leven. De campagne is ontwikkeld door DDB Unlimited.
De Mirai-reclame
Functioneel vs emotioneel
Aad Kuijper, cco bij DDB Unlimited, zegt dat het bureau bewust koos voor een emotionele autoreclame, waar autoreclames normaliter functioneel zijn. 'Autocommercials zijn vaak gefocust op het product terwijl het wij op een menselijke manier wilden laten zien dat innovatie de enige weg vooruit is.'
Nieuwe stap
Luuk Maes, campagnemanager bij Louwman & Parqui noemt de campagne een mooie nieuwe stap voor het merk Toyota in Nederland. ‘De film gaat in op onze grotere ambitie: mobiliteit voor iedereen én een bijdrage leveren aan een mooiere wereld. De Mirai is het concrete bewijs hoe Toyota dit waarmaakt, want deze auto stoot alleen water uit en zuivert tegelijkertijd de lucht dankzij een air purification system. Een mens haalt gemiddeld 6 miljoen keer per jaar adem, één Mirai zorgt 6 miljoen keer voor die schonere lucht.’
Het begeleidende lied in de commercial, Not an addict, is van de Belgische band K's Choice.
Lees ook: Toyota presenteert nieuwe merkidentiteit in Europa
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!