Top-5 food & drinks-campagnes van maart. Plus een opvallende rebrand

Food-specialist Olaf van Gerwen deelt bijna-maandelijks het opmerkelijkste werk in food & drinks uit het buitenland.

Olaf van Gerwen

KFC - Massage

Eén van de langst lopende taglines in food staat op het conto van KFC: ‘Finger Lickin’ Good’.  Als je tagline zo beroemd is, kun je ‘m opklooien. De nieuwe wrap van KFC is uitermate geschikt voor momenten dat het ongepast is je vingers er bij af te likken. Bijvoorbeeld wanneer je een gezichtsmassage of vakkundige shave geeft.

Bureau: Mother London
Regie: Sam Hibbard @Somesuch

McDonald’s - Chicken that hits different

Kip wint wereldwijd terrein van rund- en varkensvlees. Het witte vlees voelt nu eenmaal magerder en gezonder. McDonald’s zoekt de spotlight als brenger van de beste kippigheid in deze Britse film vol tekstuele spitsvondigheden en culturele waarheden.

Bureau: Leo Burnett UK
Regie: Tom Speers @ Smuggler

Stella Artois - A Taste Worth More

In de teaser-campagne gebruikt Stella Artois haar kersverse brand ambassador David Beckham als handmodel. Een mooi begin. De ironie slaat dood in de hoofdfilm waarin de gepensioneerde voetballer irritant casual doet en in volle vaart genegeerd wordt. Het merk slaat een nieuwe richting in: For Moments Worth More.

Bureau: GUT Miami
Regie: Ryan Booth via Division7

Tropicana - The Juice That Starts It All

Tropicana is de OG van de OJ. Het merk claimt, na zeventig jaar sinaasappels persen, aan de basis te staan van de zaterdagochtend, de brunch, ‘fridge chugging’ en ochtendmensen. Leuk eindje: een packshot zonder pack.

Bureau: Cramer-Krasselt
Regie:  Michael Clowater  @ JOJX

McDonald’s - Fillet-o-Fish

Een wijs mens zei: een idee is pas écht goed als het ook in print werkt. Over deze print-uiting had heel LinkedIn een mening, doorgaans een positieve. De Filet-o-Fish is een McDonald’s klassieker die in advertising niet veel aandacht krijgt. Maar er zijn zwermen visliefhebbers met bovenmatige interesse.

Bureau: NORD DDB

Fillet o Fish

Impossible Foods - Rebrand

Een vleesvervanger die vleziger is dan vlees. Impossible, in de EU niet verkrijgbaar wegens een niet-goedgekeurd type soja, ondergaat een opmerkelijke transformatie. Het merk laat haar opvallende groenblauwe kleur en minimalistische design varen ten faveure van bloedrood en een veelheid aan vlees-cues en klassieke foodfotografie: As Meaty As Plants Get. Een verstandige transformatie van activist naar een echt consumentenmerk.

Bureau: JKR New York

 

Impossible

Olaf van Gerwen is food & drinks-specialist bij Chuck Studios.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie