Overslaan en naar de inhoud gaan

Fatboy wil 'meer dan een zitzak' zijn in nieuwe merkcampagne

Niet veel mensen weten dat Fatboy nog veel meer te bieden heeft, aldus het designmerk.
fatboy
Keep it stupid simple, is de boodschap van Fatboy.
fatboy
Keep it stupid simple, is de boodschap van Fatboy.

Designmerk Fatboy, bekend van de zitzakken, wil met zijn nieuwe humoristische merkcampagne laten zien dat het juist méér te bieden heeft dan alleen zitzakken. Het is ook het merk van bijvoorbeeld hangmatten, buitenbanken en lampen. Deze outdoor-producten worden dan ook -naast de zitzak- voor de bühne gebracht in de campagne. 

related partner content for mobile comes here

Een consumentenonderzoek ging aan dit inzicht vooraf. Hieruit bleek -inderdaad- dat de meeste mensen Fatboy kennen 'van de zitzakken', maar niet weten dat het assortiment uitgebreider is. De campagne is ontwikkeld in samenwerking met freelance creatief Ewoudt Boonstra en productiehuis Artillerie.

Eenvoud

Boonstra: 'De uitdaging van de campagne zat 'm in de eenvoud. Hoe communiceer je op een visueel interessante manier een eenvoudige boodschap? We hebben daarom gekozen voor 'Keep it stupid simple', maar wel met een knipoog.'

De genoemde collectie is ook te bewonderen in een nieuwe Fatboy-pop-up-store in de Utrechtsestraat te Amsterdam. De campagne wordt op televisie en via outdoor- en online kanalen uitgerold. 

Credits:
Concept en regie: Ewoudt Boonstra

Productie: Philippe Avendaño Vera, Artillerie
Cinematographer: Katje van den Broeke
Post productie: Circus Family
Fred: Giovanni Zattera
Muziek: Rimer London
Sound: Sound Circus
Voice over: Jasper Boeke
Grading: Gary Grade

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid
Martijn de Beijer

Leuk! Simpel, snappy vorm, duidelijke boodschap. Niets meer aan doen.

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in