Premium

Timberland deelt behind the scenes-beelden van productieproces

Een zolenexperiment, materialen in allerlei kleuren en tig verschillende pasvormen; Timberland laat het zien op Instagram.

Timerland lanceert een campagne genaamd ‘Construct: 10061’. Het merk gaat zijn bekende model innoveren om millennials te bereiken. De campagne is opgezet in samenwerking met VF Corp Global Innovation Center, KesselsKramer en ConceptKicks.

In 1973 bracht Timberland de iconische ‘yellow boot’ op de markt. Nu, 45 jaar later, gaat het merk het ontwerp- en productieproces van de schoen innoveren. Christopher Barrett, strateeg bij KesselsKramer, geeft aan dat Timberland niet te maken heeft met stagnerende verkoopcijfers, maar met de campagne een jongere doelgroep wil aanboren. ‘Ons doel is om jongeren aan te trekken via social media’, zegt hij. ‘Deze groep vindt het leuk om te zien hoe een product wordt gemaakt.’

Lokale vakmensen

Timberland-ontwerpers zijn afgelopen herfst naar een fabriek in de Dominicaans Republiek afgereisd. Daar zijn ze gekoppeld aan lokale vakmensen. Samen ontwerpen ze nieuwe schoenen. Dit proces deelt Timberland op Instagram. Uniek, vindt Barrett. ‘Merken doen dit normaal gesproken niet.’ Het zorgt dan ook voor meer betrokkenheid, denkt hij.

‘We cureren al het werk en lanceren volgend jaar herfst de nieuwe collectie. Niet alle schoenen op Instagram belanden daadwerkelijk in de winkel.’ Barret: ‘Op basis van het online sentiment bekijken we welke modellen goed vallen. Ook raadplegen we experts, want niet alle items zijn realistisch om op grote schaal te ontwikkelen.’

Timberland
Timberland
premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie