Thessa Meijer treedt daarmee toe tot het zogeheten internationale commercial roster van productiemaatschappij Halal, dat vestigingen heeft in Amsterdam en Berlijn. Afgelopen week won ze met haar korte film The Walking Fish een Grand Prix tijdens het Ciclope Festival in Berlijn – Ciclope is het internationale festival voor 'craft in moving image', waar de beste regisseurs en productiemaatschappijen ter wereld naartoe komen. Het wonderlijke verhaal over een vis, die in een vrouw verandert, was Meijers eerste productie in samenwerking met Halal en is ook de Nederlandse inzending voor de Oscars in de categorie korte film (om die reden mag The Walking Fish helaas nog niet online vertoond worden).
Anders kijken
De eerste commercial die Meijer met Halal heeft gemaakt, is voor brillenmerk Ace & Tate met het nieuwe mantra 'Take Another Look'. Daarnaast deed Nick van Tiem de fotografie. De campagne werd onder anderen met creatief Pascal Duval Slothouwer rechtstreeks gemaakt voor de klant.
Meijer: 'We wilden dat ieder aspect van de campagne – van het visuele landschap tot geluid en de relatie tussen de personages en hun omgeving – de kijker ertoe zou zetten om dingen op een andere manier te bekijken. Ik heb veel inspiratie gehaald uit de vormen van de brillen zelf. Die zie je gedurende de film in allerlei verschillende vormen terug.'
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!