T-Mobile Ondernemen, het onderdeel van de provider gericht op de kleinzakelijke klant, start vanaf vandaag de nieuwe landelijke campagne: ‘Back in Business’. In de campagne, ontwikkeld door Yune, spelen bestaande zakelijke klanten de hoofdrol. Met de campagne wil de telecomprovider kleine ondernemers die hard getroffen zijn door de coronacrisis ondersteunen. Hiervoor zegt T-Mobile Ondernemen een deel van het reclamebudget en de advertentieruimte beschikbaar te stellen voor klanten die nu extra steun kunnen gebruiken.
Wederopstanding
T-Mobile licht toe dat de coronacrisis grote impact heeft gehad op veel kleine ondernemers: horecazaken, kappers en bijvoorbeeld schoonheidssalons moesten noodgedwongen de deuren sluiten en winkels hadden volgens de telecomgigant vaak te maken met teruglopende inkomsten.
Om deze ondernemers te helpen bij de wederopstanding kunnen de zzp’ers en kleinzakelijke ondernemers in Nederland in aanmerking komen om de hoofdrol te spelen in een co-creatie-campagne, zo vertelt het telecomconcern. De ondernemers krijgen de kans volgens T-Mobile om de heropening van bijvoorbeeld hun restaurant, café, winkel, of schoonheidssalon lokaal, kosteloos te promoten met een on- en offline reclamecampagne: ‘Van display-advertenties op websites tot out-of-home advertising, in bijvoorbeeld bushokjes.’
Co-creatie-campagne
In de pilot-video is het woord aan Steven Macleod. Macleod vertelt dat hij eigenaar is van restaurant Alba aan de Wibautstraat in Amsterdam en klant van T-Mobile Ondernemen. Twee jaar geleden, zo maakt de jonge ondernemer bekend, gaf hij zijn kantoorbaan op voor een nieuw avontuur en opende hij zijn eigen restaurant. Dit was begin 2020 volgens Macleod, zijn restaurant Alba werd een succes, echter na een paar weken kon hij door de coronacrisis zijn deuren alweer sluiten.
‘Hoe hoger de pieken, hoe dieper de dalen’, zegt de eigenaar van Alba op zijn Instagram-account. Macleod beschrijft hoe het virus hem als ondernemer getroffen heeft en hij doet een oproep voor een financieel steuntje in de rug. Die steun zegt hij nu te krijgen van de telecomreus: ‘Samen creëerden wij een campagne voor mijn restaurant zonder kosten voor mij maar mét een groot bereik.’
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!