Het begon allemaal toen art-director Victor Farias een Whatsappje ontving waarin de naam SuperHeroes was verbasterd door een autocorrect-foutje. Onder de noemer: je moet nooit te klein denken, zagen Farias en zijn bureaugenoten direct kansen.
‘En toen dachten we: oké, als bureau redden we de wereld van “boring advertising”, maar als we het ook meteen van ongemakkelijke soa’s kunnen verlossen, dan is het een win-win natuurlijk’.
Zo komt het dat reclamebureau SuperHeroes sinds vandaag door het leven gaat als SuperHerpes.
Het bureau vraagt hiermee aandacht voor een bijkomend probleem naast uitbraak van het coronavirus: het bezoek aan soa-poli's is wereldwijd nagenoeg stilgevallen.
Dat terwijl uit onderzoek blijkt dat er steeds meer onopgemerkte seksuele aandoeningen rondzwerven door Europa en Amerika. Oorzaak numero uno: onveilige seks. Om hier aandacht aan te geven besloot SuperHerpes op World Sexual Health Day zijn nieuwe naam aan te nemen.
Samen met de naamsverandering lanceert SuperHerpes een pubiekscampagne in Amsterdam en New York die bestaat uit een serie outdoor- en social-advertenties waarbij gratis condooms weggeven worden. Daarnaast is de bureau-website van SuperHerpes in zijn geheel vervangen.
Voor meer info, ga naar hellosuperherpes.com. En vergeet niet: Slip on, don’t slip up!
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!