QWIC is een producent van duurzame, design e-bikes en biedt daarmee een aantrekkelijk alternatief voor het Openbaar Vervoer en het gebruik van de auto. DPG Media en IO zijn door QWIC gevraagd om een campagne te ontwikkelen om naamsbekendheid te generen, het verhaal van QWIC over te brengen aan de doelgroep en directe leads en sales te realiseren.
Doelstelling en doelgroep
Naast een groot en relevant bereik binnen de huidige doelgroep is er de wens om te verjongen en de e-bikes onder de aandacht te brengen bij de doelgroep Man/vrouw 30-45 jaar.
Strategie en media inzet
Voor deze campagne is gebruik gemaakt van een full funnel strategie met een strategische Touch, Tell en Sell inzet:
Om tijdens de Touch fase een hoog bereik te realiseren is een combinatie van offline en online middelen ingezet. Hierin is gebruikt gemaakt van de kracht van high-impact formaten, uitgeserveerd op een relevante doelgroep.
Tijdens de Tell fase is door middel van branded content en storytelling, op de nieuwssites van AD en Volkskrant, verdieping aangebracht op het merk en producten van QWIC, aangejaagd door banners op het DPG media platform.
In de Sell fase van de campagne, ligt de focus op het realiseren van directe leads richting de website van QWIC, waar de consument een proefrit aan kan vragen. Zo zijn er Native Posts ingezet op de sites van ADR en Volkskrant. Deze hebben een zeer hoge viewability en CTR, waardoor ze erg geschikt zijn om traffic te genereren. Via advertenties met een slimme QR-code, is de doelgroep gemotiveerd tot het aanvragen van brochures en proefritten.
Benieuwd hoe dat er uit ziet? Bekijk hier de videocase en de resultaten van deze full funnel campagne.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!