Giel, Thomas en Stefan van het populaire YouTubekanaal StukTV hebben in samenwerking met Conimex een street food pop-up restaurant geopend in Bangkok. Dit keer worden de festivalgangers van de Rollende Keukens niet in de maling genomen, maar de lokale Thaise bevolking.
Transparant over actie
Na de commotie rondom de Conimex-producten die in het geheim werden verkocht op het festival de Rollende Keukens, wil Unilever met deze campagne transparanter over de acties zijn. Tijdens de Rollende Keukens wisten de bezoekers niet dat zij Conimex-curry's aten. 'In de campagne met StukTV is het voor de kijkers vanaf het begin wél duidelijk dat de gerechten in het pop-up restaurant bereid worden met de maaltijdpakketten’, laat een woordvoerder van Conimex weten.
Keukenprinsessen
In twee afleveringen zie je hoe de mannen van StukTV binnen 30 uur na aankomst in het chaotische Bangkok een leeg pand in het centrum omtoveren tot een goedlopend street food restaurant. Gewapend met twee Conimex-koffers vol maaltijdpakketten gooien zij al hun kookkunsten in de strijd om een voldoende te scoren met hun pad thai bij de lokale bevolking.
En dat is de mannen gelukt: na een drukke avond ploeteren, zweten en keihard werken in de keuken, krijgen ze een lovende beoordeling van de Thaise bezoekers. De beoordelingsmuur, waarop gasten hun mening over het eten kunnen uiten met stickers, hangt vol met blije smileys. De mannen van StukTV zijn ware keukenprinsessen, of toch niet?
Met deze actie wil Conimex laten zien dat de Street Food maaltijdpakketten net zo lekker smaken als de gerechten in Azië. Of de bezoekers de pad thai inderdaad authentiek vinden smaken, komt in de aflevering van StukTV echter niet duidelijk naar voren. De reacties van bezoekers als zij een hap nemen worden niet gefilmd, hun mening over het eten wordt niet gevraagd, en omdat de pad thai gratis wordt aangeboden kan dat ervoor zorgen dat mensen niet al te kritisch zijn met hun beoordeling.
Desalniettemin is de samenwerking met StukTV een creatieve manier om de maaltijdpakketten van Conimex onder de aandacht te brengen en de campagne is dit keer transparanter uitgevoerd dan op de Rollende Keukens.