In een nieuwe campagne wil Allianz Direct laten zien dat de verzekeraar niet alleen staat voor snel en simpel, maar dat een overstap naar een autoverzekering van de verzekeraar ook eenvoudig is en tot besparingen kan leiden.
Campagne
Het boegbeeld van Allianz Direct, Usain Bolt, is weer van stal gehaald terwijl hij gestopt is met sprinten en kiest voor andere sporten: een eenvoudige overstap. Zo krijgt hij niet te missen kansen in zijn schoot geworpen. Volgens Allianz is dat precies zo als je overstapt naar de verzekeraar.
Golfbaan in Purmerend
Jorn Kruijsen, creative director Alfred International legt uit dat de campagne geen business as usual was: ‘Deze shoot: Bolt stond voor een green screen in Jamaica en wij stonden met een stand-in op een golfbaan in Purmerend. Makkelijk is anders, maar daar zie je in het eindresultaat absoluut niets van terug.’
De activatiecampagne die eerder in Duitsland is gelanceerd is nu in Nederland te zien. Italië en Spanje volgen nog.
Lees ook:
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!