Streamingdienst Spotify herinnert alle EU-gebruikers eraan om naar de stembus te gaan. Dat doet het Zweedse bedrijf met aangepaste meldingen en een speciale afspeellijst. Niet alle gebruikers waarderen echter het nobele initiatief van Spotify.
Op 23 mei vinden de verkiezingen voor het Europees Parlement plaats. Vorig jaar was de opkomst met slechts 42 procent historisch laag was. Om meer mensen naar de stembus te lokken, stuurt Spotify alle gebruikers ouder dan 18 jaar een melding in de app met een herinnering dat de EU-verkiezingen eraan komen.
Meldingen
Deze melding bevat een link naar een afspeellijst die Spotify speciaal voor deze gelegenheid heeft gemaakt. Deze lijst bevat liedjes uit ieder EU-land, waaronder Duncan Laurence uit Nederland. De beschrijving van de afspeellijst bevat ook een link naar een EU-website met informatie over hoe gebruikers in hun eigen land kunnen stemmen.
De campagne loopt van 23 tot 26 mei en op de verkiezingsdag zelf, krijgen gebruikers nog een melding dat ze die dag kunnen stemmen.
Irritant
Niet iedereen kan de goedbedoelde campagne van Spotify waarderen. Vooral de betaalde gebruikers vinden het vervelend dat zij alsnog reclame ontvangen, blijkt uit de tweets.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!