SNS Bank start vandaag een nieuwe campagne, andermaal gebaseerd op de belofte ‘Eerst de mens, dan het geld’.
In een tv-commercial, radiospots, via online en social media-posts maakt SNS duidelijk dat ze verder kijkt dan de cijfers die mensen vaak beperken op de woningmarkt, zoals studieschuld of gezinssamenstelling.
Mantelzorger Mandy
In de tv-commercial is Mandy van 32 te zien, die nog thuis woont en 940 euro per maand verdient door twee dagen per week te werken.
Achter deze gegevens blijkt Mandy ook nog mantelzorger voor haar moeder te zijn die binnenkort naar een verzorgingstehuis mag. Mandy gaat dan haar studie Verloskunde afmaken en vier dagen werken.
'Veel organisaties stoppen mensen te makkelijk in hokjes’, aldus Peggy Kaal, manager merk en communicatie bij SNS. ‘Wij kijken ook naar wat er achter de cijfers speelt en dan blijkt het verhaal vaak heel anders te zijn.’
Echte mensen
Bij de totstandkoming van de campagne is SNS uitgegaan van werkelijke situaties, zegt Kaal: ‘De mensen die in de campagne figureren zijn gebaseerd op voorbeelden die de adviseurs in onze tweehonderd winkels hebben verzameld. Ervaringen van echte mensen dus. Het maakt de campagne minder reclamisch, eerder realistisch.’
De campagne werd ontwikkeld door Alfred, sinds zeven jaar het vaste creatief bureau van SNS. Sinds 2022 staat ‘Eerst de mens, dan het geld’ centraal.
In de huidige campagne is ook de stijl van uitwerking menselijker geworden. Met een hele kleine crew is letterlijk dicht op de mens gedraaid. Met als resultaat een realistisch en innemend verhaal over hoe SNS mensen en hun perspectief ziet, aldus de bank zelf.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!