September is spaaractie-maand en Albert Heijn is ook van de partij. In samenwerking met tv-bioloog Freek Vonk en Naturalis Biodiversity Center komt de supermarkt met ‘Expeditie Oceaan’. Inzoomen op ‘de wondere wereld van de oceaan’ dus.
Het is niet de eerste keer dat Albert Heijn en Freek Vonk (en Naturalis) samenwerken. De eerste keer dateert van 2015 (dierenplaatjes sparen), maar ook in 2016 (virtual reality dino-spaaractie), 2017 ('Ontdek de wondere wereld'), en 2019 (insecten sparen), sloegen zij de handen ineen. In de campagne die aanstaande maandag start, kunnen kinderen alles leren over de zee. Bewustmakend Albert Heijn: ‘Daarnaast krijgen ze tips en tricks over hoe ze kunnen helpen om de wereld een beetje beter achter te laten.’
Albert Heijn zegt tijdens de campagne deel te nemen aan diverse landelijke duurzaamheidsinitiatieven rondom dit thema. In Naturalis zijn er verschillende oceaan-activiteiten voor het hele gezin.
Plaatjes
Virtual reality zijn de plaatjes dit keer niet, de meer dan honderd oceaanplaatjes (net als het bewaaralbum gemaakt van FSC-gecertificeerd papier), kunnen gewoon ouderwets worden ingeplakt. Albert Heijn: ‘Het bewaaralbum staat boordevol informatie over de oceaan en de planten en dieren die erin leven, hun kenmerken, natuurlijke leefomgeving en wat je zelf kunt doen om een steentje bij te dragen aan een schonere wereld.’
Leerzame podcast
Naast het bewaaralbum is er dit keer een podcast, de ‘Expeditie Oceaan Podcast’ (gratis), naar verluidt opgenomen in 8D. ‘Daarbij lijkt het geluid van alle kanten te komen’. De afleveringen zijn uiteraard ingesproken door Freek Vonk.
Speciaal voor de campagne heeft Albert Heijn ook een lespakket ontwikkeld waarmee scholen kunnen inhaken op het thema oceaan waarbij kinderen leren over de dynamiek van de zee. Tijdens de kick-off in Naturalis vandaag, werd het lespakket overhandigd aan een schoolklas uit Leiden.
Meer uitgebreide verslaggeving over de Expeditie Oceaan aanstaande maandag op Adformatie
Lidl kondigde ook een duurzame spaaractie aan: Lidl en Too Good To Go lanceren spaaractie voor ‘vacumeer-tupperware’
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!