Overslaan en naar de inhoud gaan

Volgende hoofdstuk samenwerking Albert Heijn en Freek Vonk: ‘Expeditie Oceaan’

De eerste samenwerking was in 2015; dierenplaatjes sparen. Anno nu wordt bewustwording een steeds belangrijker element in de spaaracties.
Sparen maar
Sparen maar
Sparen maar
Sparen maar

September is spaaractie-maand en Albert Heijn is ook van de partij. In samenwerking met tv-bioloog Freek Vonk en Naturalis Biodiversity Center komt de supermarkt met ‘Expeditie Oceaan’. Inzoomen op ‘de wondere wereld van de oceaan’ dus.

related partner content for mobile comes here

Het is niet de eerste keer dat Albert Heijn en Freek Vonk (en Naturalis) samenwerken. De eerste keer dateert van 2015 (dierenplaatjes sparen), maar ook in 2016 (virtual reality dino-spaaractie), 2017 ('Ontdek de wondere wereld'), en 2019 (insecten sparen), sloegen zij de handen ineen. In de campagne die aanstaande maandag start, kunnen kinderen alles leren over de zee. Bewustmakend Albert Heijn: ‘Daarnaast krijgen ze tips en tricks over hoe ze kunnen helpen om de wereld een beetje beter achter te laten.’

Albert Heijn zegt tijdens de campagne deel te nemen aan diverse landelijke duurzaamheidsinitiatieven rondom dit thema. In Naturalis zijn er verschillende oceaan-activiteiten voor het hele gezin.

Plaatjes

Virtual reality zijn de plaatjes dit keer niet, de meer dan honderd oceaanplaatjes (net als het bewaaralbum gemaakt van FSC-gecertificeerd papier), kunnen gewoon ouderwets worden ingeplakt. Albert Heijn: ‘Het bewaaralbum staat boordevol informatie over de oceaan en de planten en dieren die erin leven, hun kenmerken, natuurlijke leefomgeving en wat je zelf kunt doen om een steentje bij te dragen aan een schonere wereld.’

Leerzame podcast

Naast het bewaaralbum is er dit keer een podcast, de ‘Expeditie Oceaan Podcast’ (gratis), naar verluidt opgenomen in 8D. ‘Daarbij lijkt het geluid van alle kanten te komen’. De afleveringen zijn uiteraard ingesproken door Freek Vonk.

Speciaal voor de campagne heeft Albert Heijn ook een lespakket ontwikkeld waarmee scholen kunnen inhaken op het thema oceaan waarbij kinderen leren over de dynamiek van de zee. Tijdens de kick-off in Naturalis vandaag, werd het lespakket overhandigd aan een schoolklas uit Leiden.

 

Meer uitgebreide verslaggeving over de Expeditie Oceaan aanstaande maandag op Adformatie

Lidl kondigde ook een duurzame spaaractie aan: Lidl en Too Good To Go lanceren spaaractie voor ‘vacumeer-tupperware’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in