Brouwerij 't IJ zet bezoekers van het Vondelpark aan tot opruimen. In ruil voor één volle vuilniszak, krijgen zij een consumptiemunt bij proeflokaal ’t Blauwe Theehuis. Met de ‘IJtje voor Karweijtje’-campagne wil de brouwerij het park spic en span houden.
Tijdens de zomerdagen ligt het Vondelpark bezaaid met pizzadozen, blikjes en boodschappentassen. Daar wil Brouwerij 't IJ een stokje voor steken. Op warme dagen deelt de brouwerij op de bakfiets vuilniszakken uit en bezoekers kunnen die zelf ophalen bij proeflokaal 't Blauwe Theehuis.
Wie een volle zak retourneert, krijgt er een consumptiemuntje voor terug, waarmee ze bijvoorbeeld een IJwit kunnen halen. Op deze manier wil het merk zijn nieuwe proeflokaal op een sympathieke manier promoten.
De campagne is bedacht door het freelance duo Glenn van de Dood en Boudewijn Bosman (voorheen creatief team bij Being There).
Credits
Concept: Glenn & Boudewijn
Video
Productiemaatschappij: New Amsterdam Film Company
Regisseur: David Eilander
Producer: Laura Hannewijk
Director of Photography: Gabor Deak
Editor: Daan Adèr
Grading: Ruben Labree
Voice Over: Abel van Gijlswijk
Muziek: The Spinshots - Line of life
Afvalbakfiets & inleverpunt
Productie: Schaalwerk
Ontwerp: Falco Webbink
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!