Overslaan en naar de inhoud gaan

Robijn verleidt reizigers met naar Zwitsal geurende abri’s

Het Unilevermerk wil mensen bewuster maken van de dagelijkse geluksmomentjes.
Robijn verleidt reizigers met naar Zwitsal geurende abri’s
Robijn verleidt reizigers met naar Zwitsal geurende abri’s
Robijn verleidt reizigers met naar Zwitsal geurende abri’s
Robijn verleidt reizigers met naar Zwitsal geurende abri’s

Robijn zorgt voor een geur in de abri’s van JCDecaux. In de omgeving Amsterdam en Rotterdam kunnen reizigers terwijl ze wachten op de tram nieuwe geuren voor thuis ervaren bij de haltes. Met de campagne wil het merk de mensen meer bewust maken van de dagelijkse geluksmomenten. De campagne moet daarnaast duidelijk maken dat de geuren, Zwitsal en Rosé Chique & Paradise Secret zijn toegevoegd aan het Robijn Home-assortiment. De geurhaltes presenteren een geur, waarmee het merk de reiziger wil verleiden deze ook te kopen voor thuis, zonder dat de reiziger zelf iets hoeft aan te raken, coronaproof volgens het Unilever-merk. 

related partner content for mobile comes here

Eén geur per uiting

De campagne is ontwikkeld samen met geurmarketing bureau Scent the Brand en bestaat uit drie verschillende geuren die verspreid worden in de abri’s. Het bureau legt uit dat er per uiting  één geur is gekozen: ‘Zo ruikt de reiziger op het Leidseplein een andere geur dan de reiziger in Rotterdam bij het Centraal Station. We kennen de meeste geuren al van de wasmiddelen en wasverzachters van Robijn, met nu dus twee nieuwe toevoegingen.'

Koppelen geur aan merk

Milou van Mastrigt, brand manager Robijn zegt over de missie van het merk: ‘Robijn gelooft dat de wereld vol schoonheid zit en dat die schoonheid onder meer gevonden kan worden in kleine dagelijkse momenten. Daarom heeft Robijn heeft als missie om mensen bewuster te maken van juist de kleine dagelijkse geluksmomenten, waar we niet bij stil staan. Met de Abri’s, waar de heerlijke Robijn geuren worden verspreid, kunnen we kleine geluksmomentjes bezorgen bij de reiziger die onderweg is.’

Lyke Dullemeijer, media manager home care and beauty & personal care Unilever Benelux voegt toe: ‘Voor een aantal merken in ons portofolio is geur een belangrijk onderdeel in de herkenbaarheid van het merk. Het is voor ons dan ook een meerwaarde om het visuele medium out of home te kunnen koppelen aan de geur van het merk.’

Unilever liet in het verleden al haltes geuren naar Nespresso. De Robijn-campagne is de hele maand oktober nog te ruiken.

Lees ook: Giftset voor Unilever geen volumeknaller, maar kans om merken relevanter te maken voor consument

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid
Peter van Leeuwen

‘Unilever liet al eerder abri’s geuren naar Nespresso’? Lijkt me apart om je concurrent Nestlé/Nespresso op deze wijze te promoten? Hoe zit dat, Pascal & Lyke?

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in