De Rijksoverheid is de grote winnaar geworden van de The Best Social Awards - business, de belangrijkste social media-prijzen van Nederland.
Vadertje Staat viel woensdagavond drie keer in de prijzen met het Brexit Beest (beste post) en de Knalplanga-campagne met Donnie voor het dragen van een vuurwerkbril. Deze won twee prijzen, voor beste copywriting en als beste influencercampagne.
De Nederlandse Spoorwegen werd een goede tweede met de awards voor beste innovatie en beste story.
#Doeslief beste campagne
Sire heeft The Best Social Award voor de beste campagne in de wacht gesleept met hun #Doeslief-campagne en Bol.com won voor het tweede jaar achtereen in de categorie beste merk.
Johnny Wonder en Roorda Reclamebureau zijn de bureaus die er dit jaar vandoor gaan met de meeste prijzen.
De winnaars werden bepaald door een vakkundige jury bestaande uit 39 professionals werkzaam bij onder meer ING, Google en Netflix.
'Echt impact'
Diederik Broekhuizen, oprichter The Best Social, noemt het geweldig dat het Rijk grote winnaar is van de business awards: ‘Ze hebben zich ontzettend hard ingezet het afgelopen jaar en echt impact gemaakt met hun samenwerking met rapper Donnie.’
Lof van Broekhuizen is er ook voor Bol.com, dat voor de 2e keer door jury en publiek verkozen is tot Beste Merk van het jaar.
Dit jaar waren er drie nieuwe categorieën: Beste Augmented Reality, Beste Post van het Jaar en Beste Positive Impact.
Professionals en publiek
De awards zijn opgesplitst in twee dagen: de business uitreiking en het publieksevenement, waarbij het publiek kon stemmen op hun favorieten.
Deze publieksprijzen worden donderdag bekendgemaakt. Kanshebbers zijn onder meer Rico Verhoeven, Gwen van Poorten, Nienke Plas, Chantal Janzen en rapper Donnie.
Reacties:
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!