Tandprothetische praktijk Hoogendijk was gewend om enkel in print te adverteren. Echter merken zij dat de doelgroep van de praktijk zich ook steeds meer online bevindt. Om niet alleen print lezers aan te spreken, starten zij, in samenwerking met DPG Media, ook met online zichtbaarheid. Middels branded content op de site van de Gelderlander is de doelgroep in een gerichte regio bereikt.
Regionale focus
Voor professionele tandtechniek, zoals implantaten of kunstgebitten, is men bij Tandprothetische praktijk J. Hoogendijk in Doetinchem aan het goede adres. Om de diensten een grotere bekendheid te geven in de regio, werkt de tandprotheticus al jaren samen met DPG Media.
Naamsbekendheid en storytelling
Het doel van de campagne in 2021 was om naast de naamsbekendheid van de praktijk te vergroten de praktijk te promoten binnen de regio Doetinchem. Hoogendijk wil gezien worden als expert in zijn vakgebied en top of mind zijn in de regio rondom lastige beslissingen over bijvoorbeeld een kunstgebit, implantaten en preventie.
De praktijk heeft veel goede reviews, maar ziet ook in hoe belangrijk het is om informatief te zijn over het belang van het gebit. De ingezette branded content zorgt voor verdieping en grotere betrokkenheid bij de propositie en het merk. In deze fase van de campagne is meer de tijd genomen om verdieping te geven en (praktijk)verhalen te vertellen.
Online bereik toevoegen
In de loop van 2021 is er voor gekozen om Huis aan Huis uit de mediamix te halen en online display en digitale branded content toe te voegen aan de media inzet. Vanuit het H-a-H budget was het mogelijk om flink wat online impressies in te zetten. De tandprothetische praktijk richt zich met de nieuwe online inzet op 45 plussers en deze zijn zeer goed digitaal te bereiken.
Hoog én relevant bereik
Om een hoog en relevant bereik te realiseren in de doelgroep, zijn high impact banners en advertorials ingezet.
Met twee aantrekkelijk vormgegeven advertorials, waarvan één advertorial inclusief video werden bezoekers van de Gelderlander bereikt. De gelderlander.nl heeft een bereik van 350.000 bezoekers per dag en de praktijk is actief midden in het gebied van de Gelderlander.
Door het inzetten van banners binnen het gehele DPG Media netwerk werd de advertorial verder onder de aandacht gebracht. Vervolgens werd informatieve en inspirerende content in de advertorial zelf aangeboden en werd de bezoeker aangespoord om direct door te klikken naar de site van de tandprothetische praktijk. In de dagen ná het lezen van de advertorial, werd de lezer ge-retarget (nog een keer in aanraking gebracht) middels een bannercampagne. Het doel van deze retargeting actie was de interesse verder te verhogen en de bezoeker te verleiden tot actie.
Benieuwd naar de resultaten? Lees verder op dpggrow.nl.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!