De nieuwe campagne van snoepmerk Katja leidt tot maatschappelijke discussie. Doel van de campagne is om wereldkundig te maken dat het snoepmerk nu 100% vegetarisch is en daardoor ook geschikt voor moslims. Om dit kracht bij te zetten is zaterdag een campagneposter van 850m2 opgehangen in Rotterdam met daarop een jonge moslima die een Katja-snoepje eet. Op social media brak vervolgens een maatschappelijke discussie uit.
Vegetarische trendsetter
De snoepfabrikant wil zich positioneren als de vegetarische trendsetter onder snoep door geen gebruik meer te maken van gelatine. De ‘Ja, alles veggie’-campagne belicht hiervoor twee doelgroepen: Enerzijds mensen die uit dierenliefde geen (of minder) vlees eten en anderzijds mensen die uit geloofsovertuiging geen varkensvlees eten. Vanwege de ontstane ophef heeft het veggie snoepmerk een persbericht uitgestuurd met uitleg over de campagne.
De maatschappelijke discussie is te vinden op Twitter onder de tag @katjasnoep.
Campagne
De campagne bestaat verder uit een TV-commercial, om de liefde voor dieren in relatie tot het vegetarische Katja snoep uit te dragen en print- en buitenreclame.
Reacties:
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!