Karvan Cévitam, onderdeel van Kraft Heinz, lanceert een nieuwe productinnovatie ‘Karvan Cévitam Signature Blends’ voor de Nederlandse markt. Met de productintroductie onder het het Karvan Cévitam-merk wil het limonademerk zich richten op jongvolwassenen die volgens het limonademerk steeds meer op zoek zijn naar (gezonde) alternatieven voor alcoholische dranken. De introductie wordt onder de aandacht gebracht met een landelijke campagne, ‘Blends Taste Better’, ontwikkeld door Virtue, het creatieve bureau dat onderdeel is van VICE Media Group.
‘Voorkeur voor non-alcoholische dranken’
Virtue legt uit dat het als onderdeel van VICE toegang heeft tot inzichten en data van de jonge adolescenten. Het bureau zegt dat de data laat zien dat jonge mensen veel minder alcohol drinken dan oudere generaties op dezelfde leeftijd deden en dat de jongvolwassenen het veelal beperken tot speciale gelegenheden. Volgens Virtue heeft deze trend en houding ten opzichte van alcohol geleid tot een grotere voorkeur voor non-alcoholische dranken: ‘Dit opent de deuren voor Karvan Cévitam om juist voor deze doelgroep een alternatief te bieden en ze enthousiast te maken over limonade met de nieuwste Karvan Cévitam Signature Blends range.’
De campagne Blends Taste Better
De bijbehorende campagne ‘Blends Taste Better’ bestaat uit social media assets, pre-rolls, TV billboards, Spotify advertenties (audio, video en display), outdoor en printadvertenties. Virtue verdedigt de mediamix met de opmerking dat de keuze is gestoeld op het idee dat door te combineren (blenden) er extra waarde wordt toegevoegd. De art direction laat zien dat er is voortgeborduurd op de driehoekige vormen van het package design. Virtue legt uit dat de campagne verwijst naar naar het beeld dat ontstaat wanneer er door een prisma gekeken wordt.
Product en cultuur
Fanny Gresset - Mbundu, senior brand manager Drinks bij Kraft Heinz zegt dat de keuze voor Virtue onder andere gebaseerd was op het datanetwerk van VICE: ‘Met onze Karvan Cévitam Signature Blends lijn hopen we een nieuwe generatie enthousiast te maken voor limonade. We hebben voor deze productlancering bewust voor Virtue gekozen vanwege hun kennis van een jonge doelgroep, non-traditionele kijk op dingen, toegang tot data en inzichten via het VICE Media Group netwerk en bewezen succes van campagnes die de juiste koppeling maken tussen product en cultuur.’
Munise Can, strategy director Virtue voegt daar aan toe: ‘Het rebranden van een product dat we allemaal kennen van toen we klein waren, naar een merk voor jongvolwassenen is precies waar wij goed in zijn bij Virtue.’
Lees ook: Vice-bureau Virtue introduceert de genderneutrale 'voice' Q.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!