In de campagne is te zien hoe er koffers worden gemaakt van fossielvrij plastic en een grillz, een tandsieraad dat vaak van zilver of goud is dat als een soort bitje over de tanden wordt gedragen, van fossielvrij staal. Fossielvrij staal wordt in de campagne verbeeld als ’s werelds meest waardevolle metaal.
HYBRIT
Fossielvrij staal is het thema in de nieuwe campagne omdat Vattenfall, in samenwerking met SSAB en LKAB, HYBRIT hebben opgezet. Dit is de eerste fabriek die staal produceert met waterstof in plaats van kolen en cokes. Dit initiatief staat echter nog wel in de startblokken, in augustus 2021 is de eerste proeflevering aan eerste klant Volvo Group gedaan.
Vanwege investeringen als deze fabriek krijgt Vattenfall op groene energievergelijker Wise een 10 op het gebied van investeren in groene energie. Echter komt de door Vattenfall geproduceerde energie nog voor 60% uit kerncentrales, kolen en gas. Dus hoe groen Vattenfall daadwerkelijk is, staat regelmatig ter discussie.
Campagne
Met de nieuwe campagne wil de energieleverancier aansporen tot nadenken over wat nou echt waardevol is. Dit deden zij eerder met een mini-documentaire over de productie van een geheel fossielvrij kinderledikant
De campagne met Stefflon Don loopt het hele jaar door en zal te zien zijn in alle markten van Vattenfall: Nederland, Zweden, Denemarken, Finland, Frankrijk, Duitsland en het Verenigd Koninkrijk. De commercial is geregisseerd door Adam Berg en geproduceerd door Ghost. Het reclamebureau achter de campagne is Nord DDB en omvat out of home uitingen, digital out of home, print, TV commercials, display en posts op digitale en sociale media.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!