Inspiratie voor een nieuwe campagne kun je overal vandaan halen, uit je eigen omgeving, via social media, door te reizen maar ook door te kijken naar anderen. En al helemaal door te kijken naar campagnes die een prijs hebben gewonnen. Wij lichten daarom een aantal cases uit die zijn bekroond met een SAN Accent: dé prijs van, voor en door adverteerders.
De case
Entrée is de jongerenorganisatie van Het Concertgebouw die de vergrijzing onder bezoekers probeert tegen te gaan. Jongeren tot 35 jaar kunnen lid worden van Entrée en met korting naar zo'n 400 concerten per concertseizoen. Met deze campagne wilde Entrée de interesse voor klassieke muziek onder jongeren (18-35) vergroten en de awareness voor Entrée vergroten.
Het concept
Onder jongeren wint Boef het van Bach. Tenminste, als het op muzieksmaak aankomt. Maar wanneer we de discussie verplaatsen van muzieksmaak naar muziekeffect zijn er kansen. Tijdens 'The Study Sessions' werd de concertzaal omgetoverd tot studieruimte waar jongeren konden studeren onder het genot van live klassieke muziek.
Zo ontstond er een nieuwe reden om klassieke muziek te luisteren: je kan je er namelijk erg goed op concentreren. Een waardevol effect zo vlak voor de tentamenweek.
Media- en middelenstrategie
Het event werd aangekondigd via speelse animaties op social media en een wetenschappelijk onderbouwd artikel in het Parool. De toegestroomde landelijke pers zorgde dat het verhaal van de wondere werking van klassieke muziek nationaal op de kaart werd gezet.
Jascha Hoogendijk, Creative Director bij Neew vertelt meer over het succesverhaal 'The Study Sessions' op dpggrow.nl.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!