Plus is net gestart met de spaaractie ‘Kruiden Sjeffies’. Bij elke bestede 15 euro, krijgen klanten zo’n Kruiden Sjeffies. Dat is een vrolijk karakter (bijvoorbeeld Karel Kervel, Anne Anijs en Beau Bieslook), met elk een eigen kruid, dat thuis opgekweekt kan worden. Het laat zich raden waar Plus de inspiratie voor de actie opdeed. Albert Heijn had in 2015 voor het eerst de actie ‘Moestuintjes Sparen’, waarbij klanten moestuinplantjes konden zaaien en opkweken.
Ingrediënten verstoppen
De achterliggende gedachte van Plus (‘Goed eten, daar houden we van’) is om kinderen makkelijkere eters te maken. En dat lukt beter als ze zelf ‘de Sjef’ zijn, volgens de supermarkt. Plus: ‘De meeste ouders houden rekening met wat hun kinderen lekker vinden. Een kwart schotelt hun kinderen bijna nooit nieuwe of onbekende ingrediënten voor. 30 procent van de ouders gaat zelfs zo ver dat zij ervoor kiezen om minimaal één dag in de week apart voor hun kinderen te koken. Maar ingrediënten verstoppen of apart koken is helemaal niet nodig.’
Aanwakkeren
Volgens Plus valt het eten goed in de smaak wanneer kinderen worden betrokken bij het bereiden van de avondmaaltijd. ‘Een door henzelf gekookte maaltijd vinden kinderen veel vaker lekker (54 procent). Een derde van de kinderen helpt nu al minimaal één keer per week mee met koken.’ Dat wil Plus met de Kruiden Sjeffies extra aanwakkeren.
De eerder genoemde Anne Anijs, is ook de kruidenvlogster, die de thuiskruidenchefs door het kweekproces heen praat. Zie hieronder. Alle 'groeitorials' staan hier.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!