Premium

Update - Plus lanceert knikkercampagne: Marble Maniacs

Een samenwerking met de primetime SBS6 spelshow Marble Mania is onderdeel van de campagne.

Plus lanceert knikkercampagne: Marble Maniacs

Knikkeren is met een comeback bezig. De reden voor supermarktketen Plus om hierop in te haken met de Plus Marble Maniacs-spaaractie: een actie waarbij klanten zeven weken lang kunnen sparen voor 24 knikkers. Plus, dat onlangs bekendmaakte dat het marktaandeel in 2020 is gestegen naar 6,7% ten opzichte van 6,5% in 2019, laat weten dat een samenwerking met de aangekondigde nieuwe knikkerspel-show Marble Mania, die te zien zal zijn bij SBS6, onderdeel is van de campagne. In dit programma gaan verschillende bekende Nederlanders de strijd met elkaar aan op een diversiteit aan knikkerbanen. 

Marble Mania lijkt een hit te worden op tv. Het programma opende gisteravond met 1,4 miljoen kijkers. De bij de campagne horende tv-commercial van Plus is inmiddels ook aangekondigd.

PLUS Marble Maniacs commercia aankondiging

Marble Mania

Esmee Blom, communicatiemanager merk & campagnes bij Plus verwacht iedereen aan het knikkeren te krijgen met de campagne: 'Knikkeren is enorm populair. Op schoolpleinen, maar zeker ook op knikkerbanen. Met deze spaaractie combineren we deze twee werelden en spreken we kinderen, hun ouders maar zeker ook jongeren aan. We krijgen hiermee heel Nederland aan het knikkeren! We zijn blij met de samenwerking met Marble Mania. Het programma wordt écht te gek en hierdoor zal de knikkerrage alleen maar groter worden. Omdat het een nieuw programma is en we vanaf het begin betrokken waren, konden we het van scratch af aan samen met Talpa vorm geven.'

Volgens Plus zijn de te sparen knikkers dan ook de 'helden van de nieuwe primetime familieshow'. Het programma, geproduceerd door Talpa Entertainment Productie, wordt gepresenteerd door Winston Gerschtanowitz. Jack van Gelder voorziet de knikker-races van commentaar. Nick & Simon en Wesley Sneijder hebben bekendgemaakt mee te doen met de show.

 

Plus lanceert knikkercampagne: Marble Maniacs
Plus lanceert knikkercampagne: Marble Maniacs

De spaaractie

De supermarktketen legt uit dat de klanten van Plus vanaf zondag 31 januari tot en met zaterdag 20 maart bij elke 10 euro aan boodschappen een gratis knikker krijgen. Plus voegt daaraan toe dat de actie niet alleen om de knikkers gaat: ‘Op vrijdag 5 en zaterdag 6 februari ontvangen klanten bij besteding vanaf 25 euro een gratis knikkerbaan. De knikkerbaan is uit te breiden met 6 speciale limited editions waarmee spelers de race op de knikkerbaan spannender kunnen maken. Daarnaast is er een verzamelblik te verkrijgen waar de knikkers in bewaard kunnen worden.’

Plus-knikkerbaan
Plus-knikkerbaan

Campagne en supermarktbaan

Plus zegt dat een van de knikkerbanen in de Marble Mania-spelshow een Plus-supermarktbaan is, compleet met winkelwagen, mandje, boodschappenband en een kassa. Volgens de winkelketen komt de samenwerking met het programma verder tot uiting in tv-spots, billboards en activatiepromo’s. Volgens Talpa hebben technische universiteiten en technische, creatieve specialisten geholpen om de banen te creëren die de spelers met behendig knikkeren af moeten leggen.

Gio Latooy

Plus vertelt dat een wekelijks item met influencer Gio Latooy, waarin hij knikkerchallenges aangaat om kids te inspireren thuis een knikkerbaan te bouwen en deze te delen op social media met #marblemania, het influencer-deel is van de campagne. Die content is te zien op de kanalen van de influencer en wordt ook gedeeld op de kanalen van Plus.

Marble Mania is vanaf donderdag 21 januari elke week te zien is bij SBS6.

Lees ook:

Plus lanceert knikkercampagne: Marble Maniacs
Plus lanceert knikkercampagne: Marble Maniacs

Credits:

Bureaus: Wunderman Thompson, Energize

3D animaties: Ambassadors

Branded content samenwerking: Initiative, Talpa Entertainment Producties

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie