Supermarktketens Plus en Coop lanceren allebei campagnes die draaien om de goede voornemens die we dit jaar écht gaan uitvoeren. In de campagnes staat gezonder en bewuster eten centraal.
De campagne van Coop is ontwikkeld door GUC Agency (iO) en heeft 'Zo kan 't ook!' als slagzin. GUC Agency en Coop zetten tv tag-ons, print, folder, winkelmateriaal, online en social media in om de campagne te promoten. De supermarkt wil via de campagne duidelijk maken hoe consumenten duurzamer en gezonder kunnen eten, maar ook hoe ze kunnen bijdragen aan hun buurt.
Plus zet Bert en Eke centraal
In de tv-commercial van Plus staan vader Bert en dochter Eke centraal. Bert wil Eke een duwtje in de rug geven met haar sport en gaat zelf daarom ook bewuster en gezonder leven. De commercial gaat gepaard met het nummer 'The Ride', gemaakt door zanger Youri Lentjes en componisten Sonny Groeneveld en Sam van Ommen. Het nummer zelf wordt rond 21 januari uitgebracht. Hieronder de commercial die vanaf 8 januari wordt uitgezonden op televisie.
Plus heeft de campagne ontwikkeld in samenwerking met Wunderman Thompson Amsterdam, Energize en Giesbers. Amp.Amsterdam is verantwoordelijk voor de muziek.
De campagne krijgt naast een tv-commercial ook aandacht via onder meer een inspiratiemagazine, instore materiaal, display, social media en online video's.
Plus en Coop fuseren
Plus en Coop maakten in september 2021 bekend te gaan fuseren. Die fusie is deze week officieel gemaakt. De naam Coop verdwijnt gefaseerd uit het straatbeeld. De laatste van de ongeveer driehonderd Coop-filialen moet in 2024 veranderd zijn in een Plus, aldus een woordvoerder tegenover Nu.nl. Het hoofdkantoor van Coop wordt gesloten. Hoeveel banen er door de fusie verdwijnen, wordt later bekendgemaakt.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!