Online supermarkt Picnic groeit hard. Het derde distributiecentrum werd dit voorjaar geopend en nieuwe steden volgen elkaar in rap tempo op. De online supermarkt wil dé concurrent worden van Albert Heijn en Jumbo. Om uit te breiden, is meer personeel nodig en daarom begint Picnic een wervingscampagne.
Deeltijdmedewerkers gezocht
Hiermee wil het bedrijf nieuwe ‘Runners’ (m/v) werven. Dit zijn deeltijdmedewekers die in één van de ruim 400 elektrische wagentjes de boodschappen rondbrengen. Mirthe Dankelman (Picnic): 'Zij zijn hét gezicht van Picnic en het belangrijkste aanspreekpunt voor onze klanten.'
'Mockumentary'
Jort Wildschut, creatief directeur bij Wolfstreet: 'Ambitieuze, flexibele jongeren zijn niet zo snel onder de indruk van een eenvoudige bedrijfsfilm. Daarom hebben we voor dit deel van de campagne gekozen voor een mockumentary, waarin we coach Nick (cabaretier Jochen Otten) een dag volgen. Coach Nick is de leider van het nieuwe Picnic trainingsprogramma, de Picnic Academy. Hij neemt zijn werk serieus en drijft zijn pupillen voortdurend tot het uiterste.'
Volgens Wildschut zijn er plannen om de rol van coach Nick uit te breiden. 'Zo zou hij kunnen worden ingezet in trainingsvideo’s en wervingscampagnes voor andere functies binnen het bedrijf.'
De campagne is te zien op picnic.nl/runner en via sociale media.
Credits:
Verantwoordelijk client: Mirthe Dankelman
Project: Picnic Academy
Agency: Wolfstreet | Creative Agency
Director: Jurriaan Kamps
Creative Director: Jort Wildschut
Producer: Pina Balk
1st AD: Farah Abdi
D.O.P.: Thijmen Doornik
1st AC: Paco Bonsang
Gaffer: Blaine Bradley
Art and Styling: Dorus Witte
Sound: Gijs Domen
Visagie: Roza Griffioen
PA: Joey Jansen
PA: Fleur Bouma
Edit: Uppercuts
Grading: Xander van Dijk, Eigenheimers
Soundmix and design: Klevr
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!