Pesterig Wakker Dier achtervolgt bezorgwagens van Albert Heijn

Actie tot op de stoep tegen de AH-kip, die te weinig ruimte zou krijgen.

Wakker Dier blijft zijn pijlen richten op marktleider Albert Heijn. Naast de campagne Skip de AH-kip op radio en tv rijdt het nu ook pesterig achter de blauwe bezorgwagens van Albert Heijn aan een eigen wagen. Daarop is op een groot billboard te lezen: ‘Wij achtervolgen Albert Heijn net zo lang, tot ze de AH kip niet meer bezorgen.’

Wakker Dier neemt Albert Heijn al langer op de korrel vanwege het kippenvlees. De dierenwelzijnsorganisatie vindt dat de multinational uit Zaandam minimaal één ster moet hebben van het Beter Leven-keurmerk van Dierenbescherming. Het riep Albert Heijn uit tot Liegebeest 2019, omdat het verpakte kip de woorden ‘meer ruimte’ zet, terwijl de kippen juist de minste ruimte hebben van allemaal, volgens Wakker Dier.

Er is gemiddeld een vierkante meter beschikbaar voor 16 AH-kippen, rekent het voor. Bij Jumbo-kippen is dat 13 à 14 en bij biologisch 10 per vierkante meter.

Ook maakt Wakker Dier met de achtervolgingsactie bezwaar tegen het stunten met de AH-kip. Het gemiddeld aantal kipacties bij de twaalf grootste supermarkten lag in het eerste half jaar van 2019 op 86. Albert Heijn presteerde het om in deze periode 232 keer kip zonder keurmerk in de aanbieding te doen.

Lees ook onze analyse: Jaar na jaar op je donder van Wakker Dier, wat doet dat met het merk Albert Heijn?

Reacties:

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Kees
Albert Heijn ligt er bij mij volledig uit vanwege hun reclamebeleid. Gisterenavond twee keer onbedoeld beland in een reclame met Frans Muller in de travestietenrol Ilse. Ik zap reclame weg om ervan verschoond te blijven en niet om er op een andere zender alsnog mee te worden geconfronteerd, maar dat wil Muller niet snappen. Vanwege die boycot verkopen ze hun ruimteloze kip dus ook nog eens niet, wat het leven van die kippen nog extra doelloos en tragisch maakt: worden ze na al die ellende nog niet eens verkocht en opgegeten.
Evengoed: hulde voor de anti-AH actie van Wakker Dier!
Lees meer Lees minder
**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie