Pearle lanceert een boek dat kinderen moet aansporen om vaker buiten te spelen. Met deze campagne, ontwikkeld door Achtung! mcgarrybowen, wil de opticien aandacht vragen voor de stijgende bijziendheid onder kinderen.
Onderzoek toont aan dat deze oogafwijking in een rap tempo toeneemt. In 2050 zal vermoedelijk de helft van de wereldbevolking bijziend zijn. Dat komt omdat kinderen tegenwoordig weinig buitenspelen en urenlang naar hun smartphone turen, zegt Daphne Rehm, marketingmanager van Pearle.
Daarom komt Pearle met het boek ‘Buiten de pixels’ dat lezen en buiten spelen stimuleert. Rehm: ‘Door kinderen en ook hun ouders ervan bewust te maken hoe belangrijk, maar ook leuk buiten spelen is, proberen we een bijdrage te leveren in de strijd tegen vierkante ogen.’
Het boek is geschreven door kinderboekenschrijver Marco Kunst en geïllustreerd door Anne Roos Kleiss. Tijdens de lancering afgelopen woensdag kwamen tientallen kinderen naar het Amsterdamse Bos, waar de schrijver voorlas uit zijn boek. Het verhaal was interactief en speelde zich deels in het bos af. Zo werden kinderen uitgedaagd om hun ogen ook voor veraf te gebruiken.
Reacties:
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!