Overheid lanceert herpositioneringscampagne NL-Alert

De commercial laat zien dat het de gangbare norm is om het advies van het alarmeringsbericht op te volgen.

Ministerie van Justitie & Veiligheid lanceert herpositioneringscampagne NL-Alert
DOT

Het Ministerie van Justitie & Veiligheid lanceert een herpositioneringscampagne voor NL-Alert om het nationale alarmsignaal  meer vertrouwd te maken bij het publiek. De campagne is ontwikkeld door het samenwerkingscollectief DOT; D&B, Open Now en TBWA. De commercial belicht de ontvangerskant van de applicatie met een duidelijk doel: Lees wat er aan de hand is en wat er gedaan moet worden als het bericht op de telefoon verschijnt.’ 

Ministerie van Justitie & Veiligheid lanceert herpositioneringscampagne NL-Alert

'Gevoel van eenheid'

De bureaus geven aan dat de commercial bewust het beeld van mogelijke rampspoed vermijdt en dat er in plaats daarvan positieve emoties en associaties aan toegevoegd zijn. Duidelijk moet worden dat ook andere mensen NL-Alert vertrouwen en het handelingsperspectief opvolgen waardoor er een gevoel van eenheid, van samen, ontstaat. De campagne moet impliciet overbrengen dat het normaal is om de boodschap van het NL-Alert op te volgen. 

Lees ook: Rijksoverheid start landelijke campagne tegen huiselijk geweld (DOT)

Bureau & Creatie: Open Now (DOT)

Regie & Productie TVC: Bram van Alphen voor HazazaH

Muziek TVC: Analogia

PR: HvdM

Media: Initiative Media

Verantwoordelijk bij Rijksoverheid: Josine Quist (Ministerie van Justitie & Veiligheid), Michiel Dammen & Charlotte Mattijssen (DPC)

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie