Het Oranje Fonds wijst in een nieuwe campagne op het belang van de vele Nederlandse sociale initiatieven voor mensen die kampen met eenzaamheid, armoede en psychische problemen. Deze problemen zijn tijdens de coronacrisis genadeloos aan de oppervlakte gekomen en de gevolgen ervan verdwijnen niet nu we elkaar weer meer kunnen ontmoeten.
Het Oranje Fonds stuurt een positieve boodschap aan al deze mensen in onze samenleving die soms wel wat extra steun kunnen gebruiken: jij dóet ertoe.
De campagne omvat meer dan honderd verschillende outdooruitingen, advertenties, online posts en IM’s. De tv-commercial vertelt het verhaal van één van hen. Een alleenstaande moeder die met een zetje van zo’n initiatief uit haar isolement kwam en nu weer ervaart dat ze ertoe dóet.
Onthullend
In deze commercial verrast Het Oranje Fonds samen met street artist Michel Velt deze vrouw, Camelia, met een metershoog streetart portret. Zijn kunstwerk laat zien hoe zij er nu gelukkig weer voor staat: trots en krachtig.
Het ontroerende, waargebeurde moment van de onthulling staat centraal in de film en in de langere video’s die online te zien zijn. Aan de film is niets geacteerd: de mensen, het kunstwerk en de verrassing zijn allemaal echt.
Het kunstwerk werd gemaakt in streetartmuseum Straat, waar de film ook grotendeels geschoten is. Tobias Corba (Bandit) regisseerde, B.R.A.I.N. Creatives ontwikkelde het creatieve concept.
Daarnaast worden nog twee duo’s van andere organisaties geportretteerd in andere communicatie-uitingen. Omdat alle drie de verhalen goed illustreren waar het om gaat bij het Oranje Fonds.
‘Indrukwekkende hoeveelheid mensen’
De campagne geeft sowieso een breed beeld van de hulp die er in Nederland wordt geboden doort mensen en organisaties. Annette Reijersen van Buuren, sinds maart dit jaar hoofd Communicatie & Merk bij het Fonds, noemt het ‘indrukwekkend hoeveel mensen in ons land sociale initiatieven opzetten’.
Als grootste sociaal fonds van Nederland versterkt en verbindt het Oranje Fonds deze initiatieven en de mensen erachter.het doet dat met financiële steun, maar juist ook met kennis en advies.
De naamsbekendheid van het Oranje Fonds mag dan groot zijn, wat het precies doet weten veel mensen echter nog niet. Reijersen: ‘Dit gegeven vormt de basis van deze campagne om de inhoudsbekendheid van het merk Oranje Fonds te vergroten.’
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!