Overslaan en naar de inhoud gaan

Op zoek naar 'pils'? Ook Two Chefs Brewing haakt in op ADE

Wie de code scant, belandt in een raadselachtige WhatsApp-conversatie.
two chefs brewing
'De verwarring leidt tot hilarische gesprekken', aldus het biermerk.
two chefs brewing
'De verwarring leidt tot hilarische gesprekken', aldus het biermerk.

Biermerk Two Chefs Brewing heeft een opvallende manier gevonden om met name buitenlandse dance-liefhebbers te prikkelen.

related partner content for mobile comes here

Gedurende het Amsterdam Dance Event, dat eerder deze week is losgebarsten, zijn posters verspreid over de stad te vinden met een QR-code en de tekst 'Looking for quality pils?'. Wie de code scant, belandt in een raadselachtige WhatsApp-conversatie waar je pils (en dus geen pillen) kunt bestellen. Met de campagne wil de Amsterdamse brouwerij zijn nieuwste bier genaamd 'Pils' onder de aandacht brengen. 

Niet serieus

Two Chefs Brewing neemt zichzelf naar eigen zeggen niet al te serieus. 'We houden van Amsterdam, muziek en dansen, en we zijn liefhebbers van ADE. Het idee voor de campagne begon als een grap tijdens de lunch, want waar kun je beter pils lanceren dan tijdens ADE? Ons motto is niet voor niets 'live a little'', zegt Marc Galestien van Two Chefs Brewing. 

De berichten van mensen die de QR-code hebben gescand stromen inmiddels binnen. Galestien: 'Het is echt grappig wat er allemaal binnenkomt. Vooral toeristen denken iets anders te kunnen scoren dan pils. En juist die verwarring leidt tot hilarische gesprekken.'

De 'Pils' van Two Chefs Brewing is beschikbaar via de website, bij diverse avondwinkels in Amsterdam en bij pop-up-evenementen tijdens ADE. 

Meer activaties

Ook Rabobank weet gedurende ADE op te vallen met een gewaagde outdoorcampagne rond het 'Nachthypotheeknummer'. In een interview met Adformatie sprak daarnaast sponsormanager Jorinde Boom haar waardering uit over pr-activaties van onder meer Jägermeister en Heineken. 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in