Biermerk Two Chefs Brewing heeft een opvallende manier gevonden om met name buitenlandse dance-liefhebbers te prikkelen.
Gedurende het Amsterdam Dance Event, dat eerder deze week is losgebarsten, zijn posters verspreid over de stad te vinden met een QR-code en de tekst 'Looking for quality pils?'. Wie de code scant, belandt in een raadselachtige WhatsApp-conversatie waar je pils (en dus geen pillen) kunt bestellen. Met de campagne wil de Amsterdamse brouwerij zijn nieuwste bier genaamd 'Pils' onder de aandacht brengen.
Niet serieus
Two Chefs Brewing neemt zichzelf naar eigen zeggen niet al te serieus. 'We houden van Amsterdam, muziek en dansen, en we zijn liefhebbers van ADE. Het idee voor de campagne begon als een grap tijdens de lunch, want waar kun je beter pils lanceren dan tijdens ADE? Ons motto is niet voor niets 'live a little'', zegt Marc Galestien van Two Chefs Brewing.
De berichten van mensen die de QR-code hebben gescand stromen inmiddels binnen. Galestien: 'Het is echt grappig wat er allemaal binnenkomt. Vooral toeristen denken iets anders te kunnen scoren dan pils. En juist die verwarring leidt tot hilarische gesprekken.'
De 'Pils' van Two Chefs Brewing is beschikbaar via de website, bij diverse avondwinkels in Amsterdam en bij pop-up-evenementen tijdens ADE.
Meer activaties
Ook Rabobank weet gedurende ADE op te vallen met een gewaagde outdoorcampagne rond het 'Nachthypotheeknummer'. In een interview met Adformatie sprak daarnaast sponsormanager Jorinde Boom haar waardering uit over pr-activaties van onder meer Jägermeister en Heineken.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!