Singer-songwriter Douwe Bob komt met een alternatief voor de Nieuwjaarsduik. Nadat eerder Unox al met een thuisvariant kwam van het zeewaardige evenement is het nu de beurt aan de zanger die de traditie wil doorbreken. Als ambassadeur van whiskymerk The Glenlivet is Douwe Bob het gezicht van de nieuwe campagne ‘Original by Tradition’, ontwikkeld door Boomerang Agency, de PR is verzorgd door Kult&Ace. Met de samenwerking en het alternatief wil het merk de stereotypes rond single malt whisky doorbreken om zo de next generation whiskydrinkers aan te spreken.
In een reeks van verschillende advertenties doorbreekt de Amsterdammer tradities, waarvan de De Nieuwjaarsduik de tweede tradiitie is die op de schop genomen wordt. De zanger deed het al eerder met Sint Maarten. Volgens het merk volgen er nog drie.
Moderne uitdager
Het merk zegt dat het uitdagen van tradities al sinds de oprichting in 1824 in het DNA zit van de whiskymaker. Zo was The Glenlivet na een illegale start, de eerste Schotse whisky in de regio Glenlivet met een licentie om te distilleren, nadat zelfs King George IV fan werd van de fruitige single malt. Deze campagne moet een moderne realiteit laten zien van de wereld van whisky en hoe een nieuwe doelgroep kan genieten van single malt buiten de grenzen van de traditionele conventies.
Douwe Bob als traditiebreker
The Glenlivet vertelt dat Douw Bob een goede representatie is van de nieuwe generatie single malt drinkers en dat de man de juiste attitude heeft om de oude gewoontes te doorbreken. De Amsterdammer moet de variëteit en veelzijdigheid van single malt whisky in the picture zetten bij die nieuwe generatie. Volgens het merk is dat tevens de missie van het bedrijf.
Lees ook:
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!