Overslaan en naar de inhoud gaan

Nieuwe kerstcampagne van Kinderhulp tegen armoede: ‘Geef ze warmte’

Er wordt aandacht gevraagd voor kinderen die in armoede leven deze winter met het doel donateurs te werven.
Nieuwe kerstcampagne van Kinderhulp tegen armoede: ‘Geef ze warmte’
Nieuwe kerstcampagne van Kinderhulp tegen armoede: ‘Geef ze warmte’
© WWAV
Nieuwe kerstcampagne van Kinderhulp tegen armoede: ‘Geef ze warmte’
Nieuwe kerstcampagne van Kinderhulp tegen armoede: ‘Geef ze warmte’
© WWAV

Nationaal Fonds Kinderhulp lanceert een kerstcampagne om aandacht te vragen voor kinderden die in armoede leven: ‘Geef ze warmte.' Volgens het fonds is dit 1 op de 12 kinderen. De campagne moet duidelijk maken dat: ‘er gezinnen zijn waar geen geld is voor passende schoenen, een nieuwe spijkerbroek of een warme winterjas voor een kind.’ Inspiratie voor de campagne is het programma Scrooge Live dat in december nog aandacht zal schenken aan kinderarmoede. De campagne is bedacht en ontwikkeld door bureau WWAV, marketing- en communicatiebureau voor non-profits.

related partner content for mobile comes here

Het doel van de campagne is om donateurs te werven om zoveel mogelijk kinderen een warme start van het nieuwe jaar te geven. 

Kidsreport met castleden Scrooge Live - Geef ze Warmte

Geen geld voor schoenen of warme winterjas

Het Nationaal Fonds Kinderhulp legt uit dat circa 7% van alle ouders in Nederland – naar schatting zijn dit ongeveer 180.000 ouders – deze winter geen winterjas en geen schoenen kunnen aanschaffen voor hun kind. Terwijl de kinderen dit wél nodig hebben. Anniek Stoker van Kinderhulp vertelt over de gevolgen van de armoede: ‘Dit zorgt ervoor dat gemiddeld één kind per klas weleens naar school moet in kleding die niet warm genoeg is. Dit blijkt uit onderzoek dat wij uitvoerden afgelopen november onder ouders in Nederland. Daarnaast geven leraren aan dat zij armoede het vaakst herkennen aan de kleding of schoenen van een leerling. Ze noemen situaties waarin kinderen op te kleine of aan elkaar getapete schoenen lopen. Of hartje winter in een dun zomerjasje op het schoolplein rennen.’ 

Stoker vervolgt: ‘Wat dat kan doen met het gevoel van warmte, veiligheid en zelfvertrouwen van kinderen is onvoorstelbaar. En dan hebben we het nog niet eens over erbij horen, trots iets kunnen laten zien aan je leeftijdsgenootjes. Laten we daar samen wat aan doen deze wintermaand!’

Geef ze warmte - interview Nicole.mp4

Overkoepelend concept

‘Geef ze warmte’ is bedacht als overkoepelend concept waar meerdere activiteiten onder hangen. Esther van der Leeden van Kinderhulp zegt: ‘Toen we hoorden dat kinderarmoede aandacht krijgt in het nieuwste tv-spektakel Scrooge Live zochten we naar een thema dat past bij de decembermaand én bij alle activiteiten. ‘Geef ze warme’ is een multi-channel marketingcampagne, met zowel aandacht in de tv-show als een online campagne om donateurs te werven en diverse acties richting de zakelijke markt en de enthousiaste achterban van Kinderhulp.’

Veel verschillende activiteiten dus. Marie-Claire de Waal van WWAV: ‘Het was een mooie uitdaging om al die losse elementen bij elkaar te brengen. En ook nog met een ontzettend mooi doel. Dit is een thema dat in deze periode echt aandacht verdient.’

Uitzending Scrooge Live

Scrooge Live wordt geproduceerd door mediawater, de makers van The Passion, in samenwerking met Kinderhulp en in opdracht van Omroep MAX. Scrooge Live is te zien op zondag 20 december om 20.20 uur bij Max op NPO 1.

Lees ook: 

Credits 

Concept & ontwikkeling: WWAV, Ard Look, Wieb van de Donk, Marie-Claire de Waal

Online doorvertaling: Happy Horizon, Joska van den Akker, Ivo Swinkels

Fotografie: Eljee Bergwerff

Klant: Kinderhulp, Anniek Stoker, Esther van der Leeden

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in