Het bestookte mensen op Radio1 ooit met de belofte van een geldprijs als ze hun baby Incentro zouden noemen en zag dit beloond met de titel ‘irritantste radiocommercial’.
Nu staat de ‘volledige A4’, aldus de IT-dienstverlener, in het teken van zijn nieuwe campagne. De komende twee weken namelijk zien automobilisten, als ze omhoog kijken tenminste, 11 billboards van Incentro.
Daarop staat het thema ‘ooit’centraal, met zinnen als: Ooit was roken stoer, Ooit zat je op Hyves en Ooit was de aarde plat. Incentro zegt zelf hiermee ‘gevoelige onderwerpen’ aan te snijden om te laten zien dat verandering ‘ ondanks het spannend is ‘ ook goed is.
De campagne is de komende zaterdagen ook op de achterkant van het FD te zien.
'Spraakmakend, wereld reclame veranderen'
Incentro vindt dat het iets spraakmakend heeft bedacht met het ‘overnemen’ van ‘alle A4-reclamemasten ’. In het persbericht meldt het bekend te staan om haar opvallende reclame-uitingen. Ze schuurt tegen gevoelige onderwerpen en lang bestaande tradities, die ter discussie staan in de maatschappij.’ Volgens zichzelf dan.
Rogier Duin, board member Incentro, dikt het nog een beetje aan door te stellen dat Incentro bezig is ‘om de wereld van de reclame te veranderen’. ‘Wanneer je echt wilt innoveren, moet je oude processen en tradities durven los te laten’, zegt hij.
Met niet heel erg opzienbarende zinnetjes over 'ooit' op 11 billboards dus. Incentro wil ermee laten zien dat het helpt bij IT en veranderingsprocessen.
Reacties:
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!
Die stemacteurs en vooral stemactrices die allemaal met dezelfde intonatie
spreken. Met hun nasale stemgeluiden alsof ze medelijden (voor het product) willen vanwege verkoudheid.
Enkele woorden spreken ze slingerend hoog en laag, en dan weer positief en negatief uit. Alsof ze het in een achtbaan hebben opgenomen.
Stelletje psychopaten. Ze praten in commercials voor volwassenen op precies dezelfde koetsiecutie manier als in reclames voor kinderen.
(en dan gaat half Nederland stemmen tegen die Haribo reclame).
Het zijn diezelfde etters die de hysterische DisneyX tienersoaps e.d voice-overs doen. Super overdreven superpositieve en opgedrongen spreken die dweilen Nederland aan alsof ze iedereen persoonlijk kennen, met hun verhaal over hoe iemand zich zou moeten voelen. Op een zeer arrogante -ik weet alles lekker beter- en totaal humorvrije manier komen die hypocrieten mijn oren binnen. Dan werken ze voor 'massaconsumptie'.....dan weer voor zielige goede-doelen filmpjes. Dan propageren ze weer stoer, lef en zelfverzekerdheid.......dan weer bescheiden en rustig.
Dan werkt 'ze' voor RTL, dan weer bij de Publieke. De hoofdetter hoor je nu bij TellSell 'langskomen'.
Maar het zijn er veel meer. Allemaal lijken ze dezelfde workshop 'commercial praten' bij deze mevrouw te hebben gevolgd. Vanuit hun beveiligde studio's.
Harde werkers.....
Nu luister ik amper naar de radio en kijk in weinig tv. Hierom alleen al.
Op Youtube, werk en supermarkten niet te missen.
Dit is naast alle waardeloze 1,2,3 muziek en gepraat net waar Nederlanders immuun voor zijn geworden.
Het heeft allemaal verband met elkaar.
Nederland is goed ziek,
Ziekelijke overbodige (vergeten) afleiding rondom de snelwegen.
Met al die dure personen erop afgebeeld die vaak nog nooit echt gewerkt hebben.
Meer bomen en andere natuur langs de snelwegen! Worden mensen een stuk beter van. Scheelt ook weer WINDVANG in dit kale land, waardoor meer mensen misschien een fiets overwegen.
Komt men meer tot inzicht niet zoveel te moeten hebben.
Fuck de economie die toch weinig mensen 'echt' helpt.