Ooit hoorde je de irritante reclame van Incentro, nu rijd je er langs op de A4

IT-dienstverlener voert ‘ooit-campagne’ op billboards A4 en ‘verandert wereld van reclame’.

Het billboard van incentro

Het bestookte mensen op Radio1 ooit met de belofte van een geldprijs als ze hun baby Incentro zouden noemen en zag dit beloond met de titel ‘irritantste radiocommercial’.

Nu staat de ‘volledige A4’, aldus de IT-dienstverlener, in het teken van zijn nieuwe campagne. De komende twee weken namelijk zien automobilisten, als ze omhoog kijken tenminste, 11 billboards van Incentro.

Daarop staat het thema ‘ooit’centraal, met zinnen als: Ooit was roken stoer, Ooit zat je op Hyves en Ooit was de aarde plat. Incentro zegt zelf hiermee ‘gevoelige onderwerpen aan te snijden om te laten zien dat verandering ondanks het spannend is ook goed is. 

De campagne is de komende zaterdagen ook  op de achterkant van het FD te zien.

'Spraakmakend, wereld reclame veranderen'

Incentro vindt dat het iets spraakmakend heeft bedacht met het ‘overnemen’ van ‘alle A4-reclamemasten ’. In het persbericht meldt het bekend te staan om  haar opvallende reclame-uitingen. Ze schuurt tegen gevoelige onderwerpen en lang bestaande tradities, die ter discussie staan in de maatschappij.’ Volgens zichzelf dan. 

Rogier Duin, board member Incentro, dikt het nog een beetje aan door te stellen dat Incentro bezig is ‘om de wereld van de reclame te veranderen. Wanneer je echt wilt innoveren, moet je oude processen en tradities durven los te laten’, zegt hij.

Met niet heel erg opzienbarende zinnetjes over 'ooit' op 11 billboards dus. Incentro wil ermee laten zien dat het helpt bij IT en veranderingsprocessen.

Reacties:

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Victor Cijs
Inefficiënte campagne. Incentro blaft en vergeet aan te sluiten bij haar doelgroep.
Lees meer Lees minder
**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Edward Bardoul
Incentro voert een campagne die in wezen optimistisch is, want Incentro gelooft dat de mensheid continu verbetering zoekt. Dat gaat met ups en downs, maar als je ver genoeg uitzoomt, zie je alleen maar vooruitgang. Het conflict zit hem in de maatschappelijk onrust. Mensen vrezen verandering. Mensen zijn niet comfortabel bij het verlies van oude gewoonten en cultuurverschijnselen. Verandering is daarom controversieel. Het roept discussies op. Dat schuurt, zeker bij reclame. Van reclame zijn we gewend dat het gerust stelt. Dat het ongemak uit de weg gaat. Maar een geruststellende campagne is een stuk duurder dan een opvallende. Bovendien is verandering voor de klanten van Incentro superrelevant. Dat kopen ze in. Het is moedig als een leverancier hard voor verandering gaat staan. Ook als dat soms ongemakkelijk is.
Lees meer Lees minder
**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Ca
Zeker ineffectieve campagne. Ik ken incentro...echter 99% van de bevolking niet. Waar gaan die "ooit" überhaupt over met onderin incentro eronder? Maken ze reclame voor hun bestaande relaties?
Lees meer Lees minder
**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
J
Weet je wat ik zwaar irritant vind en waar ik mij nog steeds van achter de oren krap omdat dit maar door en door gaat?
Die stemacteurs en vooral stemactrices die allemaal met dezelfde intonatie
spreken. Met hun nasale stemgeluiden alsof ze medelijden (voor het product) willen vanwege verkoudheid.
Enkele woorden spreken ze slingerend hoog en laag, en dan weer positief en negatief uit. Alsof ze het in een achtbaan hebben opgenomen.
Stelletje psychopaten. Ze praten in commercials voor volwassenen op precies dezelfde koetsiecutie manier als in reclames voor kinderen.
(en dan gaat half Nederland stemmen tegen die Haribo reclame).
Het zijn diezelfde etters die de hysterische DisneyX tienersoaps e.d voice-overs doen. Super overdreven superpositieve en opgedrongen spreken die dweilen Nederland aan alsof ze iedereen persoonlijk kennen, met hun verhaal over hoe iemand zich zou moeten voelen. Op een zeer arrogante -ik weet alles lekker beter- en totaal humorvrije manier komen die hypocrieten mijn oren binnen. Dan werken ze voor 'massaconsumptie'.....dan weer voor zielige goede-doelen filmpjes. Dan propageren ze weer stoer, lef en zelfverzekerdheid.......dan weer bescheiden en rustig.
Dan werkt 'ze' voor RTL, dan weer bij de Publieke. De hoofdetter hoor je nu bij TellSell 'langskomen'.
Maar het zijn er veel meer. Allemaal lijken ze dezelfde workshop 'commercial praten' bij deze mevrouw te hebben gevolgd. Vanuit hun beveiligde studio's.
Harde werkers.....

Nu luister ik amper naar de radio en kijk in weinig tv. Hierom alleen al.
Op Youtube, werk en supermarkten niet te missen.

Dit is naast alle waardeloze 1,2,3 muziek en gepraat net waar Nederlanders immuun voor zijn geworden.
Het heeft allemaal verband met elkaar.
Nederland is goed ziek,
Lees meer Lees minder
**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
J
En over die verkeersborden rondom de wegen....allemaal neerhalen en materialen gebruiken voor belangrijkere dingen.
Ziekelijke overbodige (vergeten) afleiding rondom de snelwegen.
Met al die dure personen erop afgebeeld die vaak nog nooit echt gewerkt hebben.

Meer bomen en andere natuur langs de snelwegen! Worden mensen een stuk beter van. Scheelt ook weer WINDVANG in dit kale land, waardoor meer mensen misschien een fiets overwegen.

Komt men meer tot inzicht niet zoveel te moeten hebben.
Fuck de economie die toch weinig mensen 'echt' helpt.
Lees meer Lees minder
**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie