Intertoys speelt met zijn najaarscampagne in op het jeugdsentiment van ouders. De campagne, ontwikkeld door Blauw Gras, maakt een koppeling tussen spullen van vroeger en nieuwerwets speelgoed. Dit moet ouders inspireren om samen met hun kinderen toe te leven naar de feestdagen.
Verlanglijstje
Met Sinterklaas voor de boeg wil Intertoys zichtbaar op social media zijn. De online campagne verloopt via diverse fases. Het start met de komst van een nieuw speelgoedboek. ‘Dit is een herkenbaar moment voor veel ouders’, zegt creative director Bart Visser bij Blauw Gras, ‘dan begin je met het maken van een verlanglijstje.’
Hierover is een video gemaakt. ‘We blikken terug op de catalogus uit 1987, 1988 en 1989. De kinderen zien dat de spullen niet overeenkomen met de dingen waar ze nu mee spelen. We vergelijken het speelgoed van toen met nu, en laten kids zien waar hun ouders vroeger mee speelden.'
Marshmallow-test
De tweede fase haakt in op de spanning die kinderen voelen als ze een cadeau krijgen. 'Als zij het inpakpapier zien, kunnen ze niet wachten om het uit te pakken', zegt Visser. Blauw Gras heeft zich voor de video's laten inspireren door de marshmallow-test (zie hieronder).
‘Deze test gaan wij doen met cadeaus’, zegt Visser. ‘Het is vooral herkenbaar voor ouders; ze zien het gedrag van hun kinderen terug.’
Stressvol
De laatste fase gaat over de Sinterklaas aankopen. ‘Voor ouders is deze periode stressvol. Ze willen het juiste cadeau geven, maar weten niet welk speelgoed trendy is. De video’s geven meer uitleg over het speelgoed. Zo helpen we ouders bij het kiezen’, aldus Visser.
De campagne wordt uitgerold op Facebook en Instagram.
Credits
Bureau: Blauw Gras & Millford & Abovo Media
Strategie: Erik Wiese
Account: Dyon Verstegen
Creatieve directie: Bart Visser
Concept: Richard van Horssen
Design: Jordi van Putten
Projectmanager: Sander van de Bunt
Regisseur: Martijn Smits
Productie: Gioia van der Fliert en Jennifer Bootsma
Editor: Max Janssen
Camera: Wouter Boes
Licht: Jur Oster
Geluid: Olivier Rekers