Hornbach, Haribo, Decupré, Beter Horen en Plameco zijn dit jaar genomineerd voor de Loden Leeuw, de meest irritante commercial van het jaar. Dat heeft AvroTros-consumentenprogramma Radar bekendgemaakt. Radar deelt de 'prijs' jaarlijks uit.
Bij Hornbach gaat het om een man die door het vele klussen een hele intieme band opbouwt met zijn zaag. Kijkers die deze commercial nomineerden vinden hem te lang duren en ‘werkelijk belachelijk dat iemand verliefd wordt op zijn zaag, misschien word ik ook maar verliefd op mijn strijkplank of stofzuiger.’
Haribo, de winnaar van de Loden Leeuw 2019, staat opnieuw in de top 5 van meest genoemde reclames. Deze ‘vreselijke stomme reclame met erg irritante stemmetjes’ zorgt ervoor dat in vele huiskamers het geluid meteen wordt uitgezet.
Decupré: het ‘semi-wetenschappelijke’ gezwets en de hoge frequentie waarin deze commercial voorbij komt op televisie zorgt voor gekromde tenen: ‘Overduidelijk in scène gezet, slecht geacteerd en vreselijke oubollig.’
Beter Horen: het ‘eerlijke verhaal’ van Teun in de dierentuin wekt ook ergernis. De reclame is ‘te vaak op tv’ en duurt te lang. ‘Al geven ze gratis gehoorapparaten weg, ik ga nooit naar Beter Horen.’
En tot slot kunnen de plafonds van Plameco de kijker ook niet bekoren. Totaal onrealistisch vindt het publiek: ‘Mensen die zelfs op de fiets of als keeper in een doel constant omhoog kijken alsof daar ook een plafond zou zijn, belachelijk.'
Meest irritante BN'er
Genomineerden bij de meest irritante BN'er in een commercial zijn Martien Meiland - Vriendenloterij Bingo, Paul Haenen - PriceWise, Andy van der Meijde - Toto, Mark Rietman - ABN Amro en Thomas Acda en Sergio Romero IJssel - Lidl.
De ‘winnaars’ in beide categorieën worden bekendgemaakt in de uitzending van Radar op maandag 30 november. Tot die tijd kan het publiek stemmen via de Loden Leeuw-website.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!