Het fundament van de campagne komt voort uit de strategie van de supermarkt, waarin staat dat 'eten wordt geproduceerd met respect voor mens, dier en milieu.'
Okke Wiarda, manager merk & communicatie bij Plus noemt de supermarktketen een voorlopen in MVO. 'Al 5 jaar op rij zijn we uitgeroepen tot de Meest Verantwoorde Supermarkt. Zo hebben we sinds 2012 uitsluitend vrije uitloop- en biologische eieren in de schappen liggen. Deze hebben minimaal het Beter Leven keurmerk 2 sterren van de Dierenbescherming. Dat betekent meer bewegingsvrijheid en een beter leven voor de kippen.'
In de bijbehorende tv-commercial zien we hoe een meisje thuis een veertje in een eierdoosje vindt, zich afvraagt waar dat veertje vandaan komt en op zoek gaat.
Plus zegt nog niet klaar te zijn met het optimaliseren van de keten. Zo wil de supermarkt vanaf dit najaar uitsluitend Fairtrade gecertificeerde en klimaatneutrale bananen verkopen en is gekozen voor een gesloten keten rondom varkensvlees. 'We moeten als supermarkten de lat steeds hoger willen leggen, en PLUS zeker ook. Het kan en moet nog beter.'
De campagne is gemaakt door J. Walter Thompson Amsterdam.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!