De hele maand oktober is het borstkankermaand. Daarom lanceert Pink Ribbon in samenwerking met The Odd Shop en MediaMonks een nieuwe campagne om heel Nederland de handen ineen te laten slaan.
Pink Ribbon financiert wetenschappelijk onderzoek met als doel een beter leven voor borstkankerpatiënten in alle fases van de ziekte. Om geld in te zamelen voor onderzoek wil Pink Ribbon tijdens de borstkankermaand onder andere zoveel mogelijk armbanden verkopen. De verkoopprijs van de Pink Ribbon Armband is 9,99 euro waarvan 4,26 euro naar borstkankeronderzoek gaat.
Zwaar
Pink Ribbon: ‘Met het kopen van de armband draag je dus bij aan borstkankeronderzoek. Maar, door de armband daadwerkelijk te dragen maak je een nog veel krachtiger gebaar: je laat zien dat je vrouwen met borstkanker steunt. Steun die deze vrouwen hard nodig hebben. Want het hebben van borstkanker is zwaar. Niet alleen qua behandeling, maar ook qua gevolgen.’
Onderdeel van de campagne is een film die samen met honderden vrijwilligers is gemaakt. De bedoeling van de film is om op symbolische wijze te laten zien welk effect het kopen en dragen van de armband heeft. Wat er gebeurt als heel Nederland massaal de handen ineenslaat om vrouwen met borstkanker te steunen.’
De armband
De Pink Ribbon Armband is vanaf eind september te koop via www.pinkribbon.nl/shop en bij o.a. Bruna, C&A, DA & D.I.O. Drogisten, Casa, Jumbo en Hunkemöller.
"Maar ja, dan ziet natuurlijk niemand hoe goed ik bezig ben hè?" #sarcasmoff ;)