Nieuwe campagne Pink Ribbon: ‘Steun vrouwen met borstkanker, koop de Pink Ribbon Armband’

Gewoontegetrouw komt Pink Ribbon in oktober met een campagne om geld in te zamelen voor wetenschappelijk onderzoek.

Campagne 2019
Pink Ribbon

De hele maand oktober is het borstkankermaand. Daarom lanceert Pink Ribbon in samenwerking met The Odd Shop en MediaMonks een nieuwe campagne om heel Nederland de handen ineen te laten slaan.

Pink Ribbon financiert wetenschappelijk onderzoek met als doel een beter leven voor borstkankerpatiënten in alle fases van de ziekte. Om geld in te zamelen voor onderzoek wil Pink Ribbon tijdens de borstkankermaand onder andere zoveel mogelijk armbanden verkopen. De verkoopprijs van de Pink Ribbon Armband is 9,99 euro waarvan 4,26 euro naar borstkankeronderzoek gaat.

Zwaar

Pink Ribbon: ‘Met het kopen van de armband draag je dus bij aan borstkankeronderzoek. Maar, door de armband daadwerkelijk te dragen maak je een nog veel krachtiger gebaar: je laat zien dat je vrouwen met borstkanker steunt. Steun die deze vrouwen hard nodig hebben. Want het hebben van borstkanker is zwaar. Niet alleen qua behandeling, maar ook qua gevolgen.’

Onderdeel van de campagne is een film die samen met honderden vrijwilligers is gemaakt. De bedoeling van de film is om op symbolische wijze te laten zien welk effect het kopen en dragen van de armband heeft. Wat er gebeurt als heel Nederland massaal de handen ineenslaat om vrouwen met borstkanker te steunen.’

De armband

De Pink Ribbon Armband is vanaf eind september te koop via www.pinkribbon.nl/shop en bij o.a. Bruna, C&A, DA & D.I.O. Drogisten, Casa, Jumbo en Hunkemöller.

Credits

Titel: Steun vrouwen met borstkanker

Klant: Pink Ribbon

Eindverantwoordelijk Pink Ribbon: Indira Balgobind, Babette de Wit van Lieshout

Bureau: The Odd Shop

Creatie: Nick Philipse, Pieter Schouten

Creatieve directie: Niels de Wit, Robert van der Lans

Strategie:: Oscar Hamming, Enola van Maarseveen

Account: Manirma Vries

Design: David de Greef, Rivelino Panka

Regisseur: Joren Molter

Executive Producer: Jacques Vereecken/ MediaMonks

Producer: Patrick Katuk/ MediaMonks

Casting Producer: Kim Roest/ MediaMonks

D.O.P.: Gabor Deak

Edit: Rens Lelieveld/ MediaMonks

Grading: Erik van den Heuvel/ De Grot

Muziek: Hans Nieuwenhuijsen

Audiodesign: Fabian Ort

Productie Radio: Jorrit Gerritsen, Nando Eweg/ Sounds Like Film

Fotografie: Evert Klein

Mediabureau: Zigt

Ontwerp armband: Otazu

Online: Slash2

Reacties:

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Sylvia Schaffrath
Ik heb jaren achter elkaar de Pink Ribbon armband gekocht, en ook weleens wat andere artikelen...maar ben ik nu de enige die zich steeds meer afvraagt: waarom gaat slechts de helft naar het goede doel? Dan kan ik toch beter gewoon €10,- storten?

"Maar ja, dan ziet natuurlijk niemand hoe goed ik bezig ben hè?" #sarcasmoff ;)
Lees meer Lees minder
**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie