Volgens het Nederlands Bakkerij Centrum (NBC) doen er ‘allerlei verhalen’ de ronde over brood. Zo zou het bijvoorbeeld ongezond zijn en slecht voor je darmen. Onzin, vindt het NBC, dat een educatieve campagne heeft gelanceerd om te benadrukken dat brood júist gezond is en bovendien past in een moderne levensstijl.
Brood, goed verhaal
De animatiecampagne, ontwikkeld door Selmore, Food Cabinet en Artbox, bestaat uit een reeks verhalen, waarvan de eerste, getiteld Succesverhaal, het verhaal vertelt van een ‘nietsvermoedende graankorrel’ die erachter komt dat zijn succes ‘in z’n buitenkant’ zit, ‘want die zit boordevol vezels’. Brood, goed verhaal, voegt voice-over James Worthy toe. Aardig detail is dat de schrijver als bekend stottert, wat maakt dat de opname 'de hele middag' in beslag nam, zegt creative director Niels Westra goedbedoeld.
Selmore is sinds begin dit jaar het vaste bureau van het NBC. Het won recent de pitch van Alfred, dat de 'Ode aan brood'-reeks voor het NBC ontwikkelde.
Voedzame eigenschappen
De reeks gaat verder in oktober, wanneer Onzinverhaal en Sterk Verhaal uitkomen en waarin de voedzame eigenschappen van volkorenbrood worden uitgelicht. Dit alles is gebaseerd op wetenschappelijk onderzoek, voegt het NBC toe.
De kijker van de verhalen wordt geleid naar broodgoedverhaal.nl, waarin een digitale bibliotheek de verschillende verhalen samenkomen.
De campagne wordt op televisie en online uitgerold, in Nederland en België. Bekijk 'Succesverhaal' hieronder:
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!