Ronald Koeman, Ali B. em Suzanne Schulting dragen vanaf vandaag een oranje armbandje. Ze doen mee aan de campagne ‘Groeien door te delen’ met een even simpel als sympathiek idee. Doel: een miljoen armbandjes en veel geld voor het goede doel, waaronder het Rode Kruis en de Voedselbanken.
Op de website groeiendoortedelen.nl kan iedereen voor 5 euro twee armbandjes bestellen: één voor zichzelf en één voor iemand anders. Met de oranje armbandjes laten ze zien te willen helpen en een goed doel naar keuze te steunen. 3,50 euro gaat daar naar toe.
Door het tweede bandje weg te geven, ontstaat er een grote beweging van mensen die elkaar een helpende hand reiken. De armbandjes zijn zo goed als onbreekbaar. Ze gaan dan ook jaren mee.
'Zo bouwen we bandje voor bandje aan een mooiere toekomst voor iedereen', aldus initiatiefnemer Allard Droste. Droste is de mede-eigenaar van metaalbedrijf Aldowa en Hagelswag en vergaarde onder zakelijk Nederland eerder bekendheid met zijn bestseller 'Semco in de Polder'.
Veel support van BN’ers en partners
Er zijn een miljoen armbandjes beschikbaar. Om de beweging in gang te zetten, hebben meerdere BN’ers zich belangeloos bij de campagne aangesloten. Onder hen Suzanne Schulting, Sjinkie Knegt en Radmilo Soda, maar ook Isa Hoes, Herman den Blijker en Mr. Polska.
'Elkaar extra aandacht geven en naar elkaar omkijken is belangrijker dan ooit', aldus Ali B. Verder krijgt de beweging enorm veel support van Mollie, Looper, Brightin, PostNL en Koninklijke Van der Most. Timm & Pimm is verantwoordelijk voor de marketing en communicatie van de campagne.
De aangesloten goede doelen zijn het Rode Kruis, het Nationaal Ouderenfonds, stichting Het Vergeten Kind, het Oranje Fonds, het Kansfonds en de Nederlandse Voedselbanken.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!