Premium

Natuurhuisje biedt 'geen turbulentie, wel avontuur' en meer campagnes

Verder gaat Bol terug naar school, promoot Albert Heijn groente en vezels en heeft Canal+ 'ervaringsdeskundige' Wim Kieft gestrikt.

De derde campagne van Natuurhuisje en Gardeners.

Albert Heijn: 'Groente erin, makkie!'

Albert Heijn brengt in een nieuwe tv-commercial de 'lasagnebladen van pompoen' voor de bühne. De lasagne is onderdeel van de campagne 'Meer groente, meer vezels'', waarmee de Zaanse grootgrutter z'n klanten wil inspireren om meer groente en vezels te eten. 

'Het assortiment 'groentegemak' is uitgebreid met vijf varianten 100% groentepasta en we hebben vijf nieuwe verspakketten toegevoegd', aldus Albert Heijn. 

In de spot kijken we naar supermarktmanager Ilse die een moeder van school blij maakt met diezelfde lasagnebladen van pompoen. Albert Heijn wil maar zeggen: 'Groente en vezels erin, makkie!'

De campagne wordt op televisie en via online video uitgerold en is ontwikkeld door TBWA\Neboko (productie: Holyfools).

Natuurhuisje promoot vakantie in Duitsland

Natuurhuisje wil Nederlanders nog altijd inspireren om het vakantiegevoel dichtbij huis te zoeken, maar ditmaal íetsje verder: in Duitsland. In samenwerking met German National Tourism Board laat de vakantieaanbieder in een nieuwe campagne zien dat onze oosterburen genoeg te bieden hebben om dit gevoel aan te wakkeren. De campagne met korte maar krachtige copyregel is voor de derde keer op rij ontwikkeld door Gardeners. 

Met de nieuwe campagne 'Geen turbulentie, wel avontuur' wordt volgens Natuurhuisje de vinger gelegd op een steeds groter wordend probleem binnen de luchtvaart: meer en zwaardere turbulentie door de opwarming van de aarde. Naast het terugkerende thema 'vliegschaamte' wil Natuurhuisje benadrukken dat je in turbulente tijden -letterlijk en figuurlijk- gebaat bent bij een vakantie in de natuur. 

Natuurhuisje: 'Nederlanders vliegen nog altijd massaal naar warme landen om het nazomerse vakantiegevoel op te zoeken. Naar aanleiding van de vele alarmerende berichtgeving van de afgelopen maanden willen we juist in deze periode inspireren om vakantie niet al te ver, namelijk in Duitsland, op te zoeken. Veel Nederlanders beseffen volgens on niet hoeveel mooie natuur Duitsland te bieden heeft - en dat ze daarvoor niet eens ver hoeven te reizen.'

De campagne wordt uitgerold via radio- en outdooruitingen. 

natuurhuisje
De nieuwe campagne van Natuurhuisje.
Credits:
Klant: Natuurhuisje, Pieter Bastiaansen, Robert van Veen
Strategie, creatie, design & productie: Gardeners
VO: Peter Drost
Sound: Earforce, Thomas Wagenaar
Media: Out-of-home Masters
Partner: GNTB 
 

Bol gaat terug naar school

Webwinkel Bol start een 'Back to school'-campagne die scholieren en hun ouders moet helpen om het nieuwe schooljaar 'soepel op te starten'. De campagne is ontwikkeld door Dept, het vaste reclamebureau van Bol. 

We kijken in de tv-commercial naar een vader die op de eerste schooldag van het jaar zelf nog niet helemaal lekker in het ritme zit. Hij denkt dat hij te laat gaat komen om zijn zoontje op te halen en haalt zich het ergste scenario in het hoofd. In de spot is een bijrol weggelegd voor 'juf Sanne', die onder scholieren een grote following op social media heeft. 

Verder heeft Bol een 'ludieke opfriscursus-videoserie' speciaal voor studenten ontwikkeld, die de kijker in drie stappen moet helpen met eenvoudige taken als de schooltas inpakken. Ook is de webwinkel tijdens de intro-weken aanwezig om ook daar studenten te helpen met het opstarten via diverse winacties.

De campagne wordt breed uitgerold: op televisie, radio, online video, outdoor, social media en via diverse influencers.

Credits:
Bol: Sophie Heeringa, Niels Moes, Danielle Snoeij, Fiona Vanderbroeck, Nick Rusman, Maarten van Es, Elbrich Boelens, Vincent van Bemmel, Erik Frijters, Debby Voerman
Bureau: Dept
Creative Director: Rob Voortman
Creatives: Luuk van de Put, Jurre van de Ven, Pim van Bommel, Luca Mascini, Levy Misiedjan
Producers: Friso de Ronden en Dennis Gijsbers
Strategie: Jan Govaert en Bonne Roos 
Account & PM: Thamar Herbschleb en Fleur Corman
Design: Vincent Botman
Productiemaatschappij: Pink Rabbit
Director: Rogier Hesp
DOP: Robbie van Brussel
Executive Producer: Floor Schroeijers
Post-productie:
Offline: Martin Heijgelaar & Lissette van der Lee - Editors
VFX: The Compound
Grading: Remi Lindenhovius
Sound: Earforce
Music: 22Ghost
Online: Pieter Bokborst & Amor Meijer
Productiepartner studentenhuisfeestjes: Megawatt
Mediabureaus: Dentsu NL en Mindshare BE
Overige bureaus: &Agency, Men in Green, 5PM
 

Canal+ strikt 'ervaringsdeskundige' Wim Kieft

Live voetbal kan verslavend zijn. Dat is het inzicht in de nieuwe campagne van Canal+. Met de campagne speelt de streamingdienst in op de 'onweerstaanbare drang' van voetbalfans om geen enkele wedstrijd te missen. 

In de commercial genaamd Voetbalverslaving is de hoofdrol weggelegd voor oud-international Wim Kieft, die in het verleden te kampen had met een cocaïneverslaving. We kijken naar een praatgroep van lotgenoten (waaronder Kieft) die openhartig delen hoe ver ze gaan om hun favoriete Eredivisiewedstrijd te kijken. 

De campagne, die via online kanalen wordt uitgerold, is ontwikkeld door het Amsterdamse reclamebureau Higuita. 

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie