Nationale-Nederlanden kaart in zijn commercial een maatschappelijk onderwerp aan. Steeds meer mensen verlenen mantelzorg en daarom heeft de organisatie nu standaard vervangende mantelzorg in zijn aanvullende verzekering. De maatschappij communiceert dit met een persoonlijk verhaal.
Het eind van het jaar nadert en dit is het startsein van de wervingscampagnes. Nationale-Nederlanden probeert zich te onderscheiden met een commercial over mantelzorg. De video, gemaakt in samenwerking met JWT Amsterdam, gaat over Wiepke. Zij zorgt sinds 2013 elke dag voor haar moeder en staat symbool voor de ruim twee miljoen Nederlanders die voor een langere tijd mantelzorg bieden aan hun naasten.
Op televisie, radio, online en in de bioscoop communiceert de organisatie over de voordelen. De verzekering biedt bijvoorbeeld een vervangende mantelzorger die 2 weken lang alle taken overneemt. Ook kunnen mensen kiezen voor een mantelzorgmakelaar; iemand die helpt met zorgtaken. En mantelzorgers kunnen een cursus volgen. In alle uitingen verwijst Nationale-Nederlanden naar zijn platform met verhalen, tips, blogs en animatie.
Credits
Titel: Er is maar één Nederlander zoals jij ‒ najaarscampagne 2018
Client: Nationale-Nederlanden
Lancering: 2 december 2018
Creatieve partner: Bas Korsten
Junior creative art: Marius Gottlieb
Junior creative copy: Jasper Korpershoek
Executive strategy director: Daan de Raaf
Strategist: Lisse Mastenbroek
Business director: Erik-Jan Koense
Senior concept producer: Catherine van Acker
Screen producer: Marco van Prooijen, Kiek Beljaars
Manager Branding: Daniel Doornhein
Senior brandmanager: Chantal Moreau-Peeters
Brandmanager: Anneke Schaak
Marketeer: Melvin ter Heerdt
Production company: Holy Fools
Director: Susanne Opstal
Producer: Judith Engels
D.O.P: Pieter Colombijn
Offline editor: Elsbeth Kasteel, Tim Wijbenga
Grading & Online: Tim van Paassen, Compound
Sound: Hielke Praagman
Music: Massive Music
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!