Nationale-Nederlanden komt met een vervolg op de 'Kom maar op met het leven'-campagne van eerder dit jaar, waarmee het wil laten zien dat je 'jouw ideale later' zélf in de hand hebt – met de hulp van NN uiteraard. We leven in Nederland steeds langer en dat biedt mogelijkheden voor de toekomst, zo luidt de boodschap. De campagne is wederom ontwikkeld door DentsuAchtung (dat binnenkort verdergaat als Dentsu Creative).
Met de nieuwe campagne wil de financiële dienstverlener mensen aanmoedigen na te denken over de toekomst en tijdig in actie te komen 'om meer uit het leven te halen'. In de tv-commercial kijken we naar een ouder stel dat het roer heeft omgegooid en een eigen Bed & Breakfast begint. Vol energie en daadkracht steken ze handen uit de mouwen voor de verbouwing, aldus Nationale-Nederlanden over het spotje.
Financiële ondersteuning
Mariëlle Krouwel, die naast haar rol als marketingdirecteur van Nationale-Nederlanden regelmatig campagnes van andere merken becommentarieert op Adformatie, is positief gestemd over ‘haar eigen’ campagne. 'Nu we als Nederlanders langer leven, zien we bij Nationale-Nederlanden steeds meer mogelijkheden, bijvoorbeeld voor een carrièreswitch, sabbatical of eigen B&B. Met deze campagne willen we Nederlanders helpen daar werk van te maken. Een goede financiële voorbereiding is daarbij van belang, en daarin kunnen wij als dienstverlener ondersteuning bieden.'
Een slag concreter
In de eerdere campagne van Nationale-Nederlanden, die overigens genomineerd is voor een gouden Loeki, stond 'verandering omarmen' centraal, waarbij we keken naar een meisje dat haar eerste tand wisselende. De 'ideale later'-campagne is een slag concreter en moet evengoed hetzelfde 'kom maar op'-karakter uitstralen, licht Dirk Jan de Krom, business director van DentsuAchtung toe. De derde campagne in deze reeks moet komend najaar het daglicht zien.
De campagne is tot stand gekomen in samenwerking met stichting AdGreen, het nieuwe initiatief dat zich hardmaakt voor duurzame producties. Voor deze campagne hield dit in: één locatie in Nederland (die Frans moest aanvoelen), een Nederlandse cast, geen single use plastic en plantaardige catering, aldus Nationale-Nederlanden. De productie van de campagne was in handen van Czar en wordt naast televisie uitgerold in outdoor en op de radio en social media.
Bekijk 'm hieronder:
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!