Slechts weinig mensen weten dat de Etos-brandsong ‘We Love It’ vorig jaar werd geschreven tijdens Eurosonic Noorderslag. Dit gebeurde in twee dagen tijdens het ‘Sync Songwriting Camp’, waarbij jonge en ervaren talenten die ’s avonds optreden op het festival, overdag worden uitgedaagd om het ultieme nummer voor een campagne van een merk te componeren.
Internationaal talent
Het winnende nummer, geschreven door Josephine van Schaik van de band The Mysterons, samen met Tessa Rose Jackson, was volgens organisatoren Buma Music in Motion, Eurosonic Noorderslag en Sizzer zodanig succesvol voor de drogisterijketen, dat besloten is om dit jaar wederom een reclamemuziek-contest te organiseren tijdens Eurosonic Noorderslag.
Reclamemuziek lijkt daarmee een vast onderdeel te worden van het festival. Op 17 en 18 januari komt een selectie van lokaal en internationaal talent, artiesten van het festival, samen in een speciaal ingerichte studio in het Eurosonic Artist Village. Ditmaal met als missie om de perfecte track te schrijven en op te nemen voor de nieuwe Hunkemöller swimwear tv-campagne.
Componeren voor reclames
Artiesten die aan de competitie meedoen, zijn onder meer Violetta Zironi (IT), Briet (IJsland), Delaporte (SP), Klangstof (NL), Tjeerd Bomhof en Mathias Janmaat (NL), Van Common (NL), Juveniles (FR) en Amy Root (NL). Na twee dagen zal een team van specialisten en het publiek de geschreven nummers bespreken en beoordelen tijdens een afsluitend panel.
Buma Cultuur omschrijft het Sync Songwriting Camp tijdens Eurosonic Noorderslag als ‘een unieke introductie voor jonge artiesten in de wereld van merken en componeren voor reclames. Door ervaren professionals en opkomend talent bij elkaar te brengen probeert het initiatief het innovatief gebruik van muziek in de creatieve industrie te ondersteunen en promoten.’
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!