Het was een historische dag in Cannes gisteren, waar twee campagnes met een Nederlandse handtekening een Grand Prix binnensleepten.
De campagne ‘Stukje van mij’ van KPN kan niemand in Nederland zijn ontgaan. Het filmpje met de song van Meau kreeg de nodige airtime mede door de thematiek en aanleiding van de campagne – ruim 33.000 jongeren die het afgelopen half jaar hebben meegemaakt dat hun intieme foto of video ongewild is doorgestuurd naar iemand anders.
Het liedje van Meau werd een hit en haalde een 7e klassering in de Nederlandse top-40.
Minder bekend is de gelauwerde refurb-campagne van Philips, reden om deze nog even over het voetlicht te brengen. Deze campagne werd gemaakt door LePub Amsterdam en is onderdeel van de #BetterThanNew-beweging die Philips initieerde in zijn strijd tegen verspilling.
Het bedrijf keert zich in de campagne tegen de meer dan 10 miljoen geschenken die terug worden gestuurd en op de vuilnisstapel belanden omdat het te duur is ze te controleren en opnieuw in te pakken en te verkopen.
Nieuw leven
Philips pakt dit aan en onderdeel van de campagne is dat het in de feestdagen van 2023 alleen nog gereviseerde producten verkoopt. Ze ondergaan een rigoureus inspectie- en renovatieproces, waardoor ze niet alleen beter zijn voor het milieu, maar ook uitstekende prestaties leveren.
De campagne eromheen bestaat onder meer uit een app die zichtbaar maakt hoe groot de afvalberg is van teruggestuurde producten en uiteraard video’s die aankaarten wat er aan de hand is en wat Philps doet. Hieronder de campagne die gericht is op Berlijn.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!