Overslaan en naar de inhoud gaan

Met deze refurb-campagne wonnen Philips en LePub Amsterdam een Grand Prix in Cannes

Philips blaast teruggestuurde producten nieuw leven in en verkoopt voor feestdagen alleen nog refurbished artikelen.
still uit video over refurb editions Philips
still uit video over refurb editions Philips

Het was een historische dag in Cannes gisteren, waar twee campagnes met een Nederlandse handtekening een Grand Prix binnensleepten.

related partner content for mobile comes here

De campagne ‘Stukje van mij’ van KPN kan niemand in Nederland zijn ontgaan.  Het filmpje met de song van Meau kreeg de nodige airtime mede door de thematiek en aanleiding van de campagne – ruim 33.000 jongeren die het afgelopen half jaar hebben meegemaakt dat hun intieme foto of video ongewild is doorgestuurd naar iemand anders. 

Het liedje van Meau werd een hit en haalde een 7e klassering in de Nederlandse top-40.

Minder bekend is de gelauwerde refurb-campagne van Philips, reden om deze nog even over het voetlicht te brengen. Deze campagne werd gemaakt door LePub Amsterdam en is onderdeel van de #BetterThanNew-beweging die Philips initieerde in zijn strijd tegen verspilling.

Het bedrijf keert zich in de campagne tegen de meer dan 10 miljoen geschenken die terug worden gestuurd en op de vuilnisstapel belanden omdat het te duur is ze te controleren en opnieuw in te pakken en te verkopen.

Nieuw leven

Philips pakt dit aan en onderdeel van de campagne is dat het in de feestdagen van 2023 alleen nog gereviseerde producten verkoopt. Ze ondergaan een rigoureus inspectie- en renovatieproces, waardoor ze niet alleen beter zijn voor het milieu, maar ook uitstekende prestaties leveren.

De campagne eromheen bestaat onder meer uit een app die zichtbaar maakt hoe groot de afvalberg is van teruggestuurde producten en uiteraard video’s die aankaarten wat er aan de hand is en wat Philps doet. Hieronder de campagne die gericht is op Berlijn.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in