Lidl Duitsland steekt de draak met emo-kerst

Het genie achter alle emo-kerstcommercials van de supermarkten, is Arnold. Hij ziet nu in dat het de hoge prijzen moet verhullen.

Arnold trekt ten strijde tegen hoge prijzen

Opvallend kerstwerk komt dit jaar uit Duitsland. Daar koos Lidl ervoor om weg te blijven van gebaande paden (emo, 'samen') en komt in plaats daarvan met een film die het (beetje warrige) verhaal vertelt van Arnold. Zogenaamd de creator van de emo-commercials van alle supermarkten. Hij zit zo diep in de emotie dat hij zelfs helemaal vergeten is hoe hij moet lachen. (#hysterisch)

Via een woordgrap (het woord 'cringe' wordt gebruikt om aan te geven hoe verschrikkelijk die kerst-tvc's zijn), besluit Arnold als Grinch de strijd aan te binden met hoge prijzen. Uiterst eigenaardig allemaal, maar het lukt Lidl Duitsland wel om ver weg te blijven van de mainstream.

 

Der Cringe | Dein Weihnachtsmarkt | Lidl lohnt sich

In Nederland wel emo

Dat de overkoepelende Lidl-organisatie de landen vrijlaat om hun eigen communicatielijn te kiezen (ook met Kerstmis), blijkt uit werk dat in andere landen wordt gemaakt. In Nederland zit Lidl wél dicht op de emotie. Het vraagt aandacht voor kinderarmoede met deze commercial:

Luxe voor iedereen, met de 500 kerstproducten van Delicieux! | Lidl TV commercials

Future Lidl

In Groot-Brittannië is de aanpak weer radicaal anders. Daar zijn we dezelfde kersttafel-scène in het nu en steeds verder in de toekomst. Belofte: 'We'll always be Lidl on price.'

Lidl GB I Big on a Christmas you can ALWAYS believe in

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie