Opvallend kerstwerk komt dit jaar uit Duitsland. Daar koos Lidl ervoor om weg te blijven van gebaande paden (emo, 'samen') en komt in plaats daarvan met een film die het (beetje warrige) verhaal vertelt van Arnold. Zogenaamd de creator van de emo-commercials van alle supermarkten. Hij zit zo diep in de emotie dat hij zelfs helemaal vergeten is hoe hij moet lachen. (#hysterisch)
Via een woordgrap (het woord 'cringe' wordt gebruikt om aan te geven hoe verschrikkelijk die kerst-tvc's zijn), besluit Arnold als Grinch de strijd aan te binden met hoge prijzen. Uiterst eigenaardig allemaal, maar het lukt Lidl Duitsland wel om ver weg te blijven van de mainstream.
In Nederland wel emo
Dat de overkoepelende Lidl-organisatie de landen vrijlaat om hun eigen communicatielijn te kiezen (ook met Kerstmis), blijkt uit werk dat in andere landen wordt gemaakt. In Nederland zit Lidl wél dicht op de emotie. Het vraagt aandacht voor kinderarmoede met deze commercial:
Future Lidl
In Groot-Brittannië is de aanpak weer radicaal anders. Daar zijn we dezelfde kersttafel-scène in het nu en steeds verder in de toekomst. Belofte: 'We'll always be Lidl on price.'
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!