LaDress heeft zijn nieuwe positionering en bijbehorende campagne gelanceerd. Het kledingmerk van ondernemer Simone van Trojen begon in 2006 met één jurkje in vier verschillende kleuren, ‘The perfect dress for every occasion’. De collectie is inmiddels gegroeid tot 200 items. De pay-off van de nieuwe campagne is ‘Let’s unite in imperfection – the perfect outfit, for our not always perfect life.’ Volgens Van Trojen heeft perfectie door de jaren heen een andere lading gekregen.
Om deze campagne in beeld te brengen, nodigde Van Trojen 20 vrouwen uit. ‘Echte vrouwen, die iets bereikt hebben in hun leven en iets hebben overwonnen, die inspireren, maar die ook bereid waren te spreken over de imperfectie. De campagne bestaat uit foto’s en bewegend beeld van deze vrouwen gekleed in “The Essentials”-collectie (de kerncollectie van LaDress). Er volgt een podcast waarin Van Trojen met een aantal van deze vrouwen, die overigens variëren van haar eigen moeder Dia en dochter Lise tot Jildou van der Bijl en Liesbeth Kamerling, in gesprek gaat. De verhalen zijn te zien op de site van LaDress en worden ingezet op social media.
De nieuwe campagne is de uitkomst van een herpositionering die in 2019 plaatsvond. Van Trojen droeg de rol van CEO over aan Pieter Ridder en maakte Esther van Bezooijen verantwoordelijk voor offline retail en organisatie om zelf meer bezig te kunnen zijn met het creatieve proces. Het bedrijf lanceerde een app, schakelde over op salesforce en besteedde de distributie uit aan een externe partij. Ook werd de collectie teruggebracht van 600 naar 200 items, met een basiscollectie van 50 vaste items.
Van Trojen: 'Het persoonlijke gevoel uit de beginjaren is weer doorgevoerd in de bedrijfsvoering van het label met als resultaat: een kleiner team, een kleinere voorraad en daardoor ook minder verspilling. We beloven alleen dat wat we kunnen waarmaken met de insteek dat als je iets nodig hebt, je altijd kunt bellen.'
Beter goed gejat dan slecht verzonnen...