ASN Bank roept in de het nieuwe onderdeel van de Fabeldierenrijk'-campagne op tot positieve verandering. Volgens de bank is het van belang om perspectief te veranderen van kortetermijnwinst naar langetermijndenken. Die moet volgens de bank gebeuren door geld in te zetten op een duurzame economie. De bank pleit ervoor te werken aan opbouw in plaats van roofbouw. Zo wil de bank tegelijk met de economie ook de natuur herstellen. Voor de campagne, ontwikkeld door Selmore en Ambassadors, is een nieuw hoofdpersoon in het fabeldierenrijk tot leven gebracht: de Kortetermijn Tonijn. Andere fabeldieren zijn bijvoorbeeld de Nitwitter, het Overheersbeestje, de Eendagsvlieg en het PVC-Paardje.
Kwetsbare samenleving
De ASN Bank zegt dat menselijk gedrag een grote impact heeft op de omgeving. Het is volgens de bank de afgelopen periode pijnlijk duidelijk geworden hoe kwetsbaar de samenleving is en daarop vooruitlopend voorziet de bank dat ook de economische gevolgen van de crisis veel mensen gaan treffen. Voor ASN Bank speelt daarom duurzaamheid een centrale rol als het gaat om de vraag; hoe nu verder? ‘Als we duurzame keuzes maken zal het langetermijneffect op zowel samenleving als economie positief zijn.’
De Kortetermijn Tonijn
De Kortetermijn Tonijn moet het publiek een spiegel voorhouden en het duidelijk maken dat mensen roofbouw plegen op de leefomgeving terwijl die ook verbeterd kan. Dit moet volgens de bank door te denken op de lange termijn.
De Kortetermijn Tonijn, zeg maar Dory uit Finding Nemo maar dan anders, is opgebouwd uit gerecycled materiaal. Het personage is te zien in de animatiefilm, op social media en te horen op (digitale) radio.
Lees ook: ASN Bank presenteert weer een nieuw dier in fabelcampagne
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!