De klanten van online bank Knab zijn individuen. Dat is de boodschap van zijn eindejaarscampagne waarbij klanten bedankt worden via een gepersonaliseerde billboard-campagne.
Klanten kunnen na het zien van de video toestemming geven om persoonlijk bedankt te worden via een digitale billboard. Iedereen die meedoet hoort later waar en hoe laat zijn of haar persoonlijke billboard te bewonderen is.
Als leuke extraatje heeft Knab een video gemaakt die het ontstaansverhaal vertelt van het campagne-idee. Alle medewerkers van Knab werden uitgedaagd om de klanten op een originele manier te bedanken voor het feit dat ze klant zijn. In de video zien we de zoektocht, met als hoogtepunt een persoonlijk billboard voor elke klant.
Anne Ruth Groen van Knab zegt daarover: 'Voor de medewerkers van Knab is dit elk jaar weer de ultieme manier om ook via onze eindejaarsgroet te laten zien hoe belangrijk menselijke service is.’
Eindejaarstraditie
De video hoort bij de traditie van de online bank om klanten tegen het einde van jaar op een persoonlijke manier te verrassen. Vijf jaar geleden ontvingen de 80.000 klanten een handgeschreven kerstkaart. Daarna volgde een aantal gepersonaliseerde campagnes. De campagne ‘Onbezorgd 2018’ ontving zelfs een Gouden Single Shot bij de DDMA E-mail Awards.
Nee geen grap, doe maar gewoon want het is Kerstmis.